כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שר החינוך ביטל את התמיכה בתלמידי חו"ל

במכתב ששוגר היום על ידי משרד החינוך הודיע מנהל האגף למוסדות תורניים עמוס צאיידה, כי החל משנת 2014 תבוטל כליל התמיכה בתלמידי ישיבות מחו"ל • עד לסוף 2013 תינתן תמיכה מופחתת בשיעור 30% תמיכה ביחס לתלמיד ישראלי • מנהל ישיבה ירושלמית: "ההחלטה יוצרת חור ענק בתקציב שלנו -הנציגים החרדים בכנסת חייבים להילחם נגד הגזירה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הפוליטיקים החרדים עסוקים בבחירות המקומיות? בינתיים הגזירות אינן מחכות. משרד החינוך מנחית מכה קשה לישיבות החרדיות בהן לומדים תלמידי חו"ל והתמיכה בתלמידים הללו תיפסק לחלוטין החל מהשנה הבאה.

במכתב ששוגר היום (ב') לראשי הישיבות ומנהלי המוסדות על ידי עמוס צאיידה, מנהל האגף למוסדות תורניים, עולה כי החל משנת 2014 תבוטל כליל התמיכה לתלמידי חו"ל.

תחת הכותרת "תיקון מבחני תמיכה", כותב צאידה כי בימים אלו נחתם ע"י שר החינוך שי פירון תיקון למבחני התמיכה בלימוד תורני ובפעולות מיוחדות למוסדות תורניים.

לפי מבחני התמיכה החדשים, עד לסוף 2013 תינתן תמיכה מופחתת בשיעור 30% תמיכה ביחס לתלמיד ישראלי. ובשנה הבאה היא תבוטל כליל.

"מדובר בהחלטה בעייתית מאוד", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד ממנהלי הישיבות הגדולות בירושלים.

"ההחלטה הזו יוצרת חור ענק בתקציב השוטף שלנו. על נציגי המפלגות החרדיות בכנסת להרים קול זעקה נגד הקיצוץ. גם כך אנו מתמודדים מול קיצוצים קשים והחל מהשנה הבאה ניאלץ להיערך לקיצוץ נוסף ועמוק יותר.

"עצוב להיווכח שהמדינה אינה מעריכה את הברכה שמביאים עימם התלמידים מחו"ל לארץ ישראל כולה".

לדברי גורמים במשרד החינוך, "מדיניות תקציב הישיבות איננה נקבעת על ידי משרד החינוך או על ידי שר החינוך", אלא מדובר בתקציב הבנוי "על סיכומים בין המפלגות המרכיבות את הקואליציה, ושר החינוך מתווה בנושא הזה את המדיניות לפי הסיכומים האלו. ראוי להזכיר כי עד לפירוק משרד הדתות התקציב היה בכלל במשרד הדתות ולכן הוא מכונה עד היום 'תקציב הדתות'".



כסף קיצוץ משרד החינוך חו''ל בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד