י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ענף היהלומים סוגר שלושה רבעונים חיוביים

סיכום חודש ספטמבר שמפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מצביע על חודש חיובי עם עלייה בשלוש מתוך ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, למעט יצוא יהלומי גלם, בו נרשמה ירידה משמעותית

ענף היהלומים סוגר שלושה רבעונים חיוביים
יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

סיכום חודש ספטמבר שמפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מצביע על חודש חיובי עם עלייה בשלוש מתוך ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, למעט יצוא יהלומי גלם, בו נרשמה ירידה משמעותית.

בסה"כ בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.48 מיליארד דולרים, עלייה של כחצי אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 28% לעומת ספטמבר 2021). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-1.33 מיליארדי דולרים, ירידה של כאחוז לעומת שלושת הרבעונים הראשונים בשנת 2021 (כשבחודש ספטמבר נרשמה ירידה חדה של כ- 48% לעומת ספטמבר אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 2.5 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 19% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ-20% לעומת ספטמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-3.22 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ- 25% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (כשבחודש ספטמבר 2022 נרשמה עלייה חדה של כ- 112% לעומת ספטמבר אשתקד). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-9 מיליוני דולרים, שמהווים כ-9% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בספטמבר. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 22 מיליוני דולרים, שמהווים כ-20% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בספטמבר.  

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מציין כי "חודש ספטמבר הוא חודש חיובי בסה"כ, במהלך תקופה תנודתית מאוד בענף היהלומים העולמי בכלל והישראלי בפרט. ניתן לראות את השפעות המלחמה באוקראינה והסנקציות על רוסיה בירידה החדה ביצוא יהלומי גלם שהיינו עדים לה החודש, ומצד שני, שאר הנתונים ובראשם יצוא היהלומים המלוטשים דווקא רשמו עליות. אני מעריך שהחודשים הקרובים ימשיכו את המגמה התנודתית שמאפיינת את הענף בחודשים האחרונים".

 

יהלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד