י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המצוקה בגוש השמאל

סקר: העבודה בסכנת הכחדה, יש עתיד מתחזקת

לפי הסקר, 2 מפלגות בגוש השמאל עומדות על גבול אחוז החסימה, בהן גם מפלגת העבודה שמאבדת מנדטים לטובת יש עתיד ששומרת על יציבות כמפלגה הגדולה בגוש. הפרטים

סקר: העבודה בסכנת הכחדה, יש עתיד מתחזקת
קלפי בחירות/פתקי הצבעה צילום: Avi Roccah/Flash90

בעוד פערי הכוחות בין הגושים נשמרים עם 60 לגוש נתניהו ו-56 מנדטים לגוש לפיד, תזוזות משמעותית נרשמות דווקא בתוך הגושים, מה שעלול לשנות את התוצאה ולשחק לטובת הימין.

לפי סקר ערוץ כנסת, שתיים ממפלגות גוש השמאל עומדות על גבול אחוז החסימה, בהן גם מפלגת העבודה שמאבדת מנדטים לטובת יש עתיד ששומרת על יציבות כמפלגה הגדולה בגוש.

לפי תוצאות הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד זוכה ב- 32 מנדטים, יש עתיד עולה ל-25 מנדטים, הציונות הדתית עם 13 מנדטים, המחנה הממלכתי עולה אף היא ל-12 מנדטים, ש"ס 8 מנדטים ויהדותה תורה עם 7 מנדטים.

בתחתית הרשימה נמצאות מפלגות גוש לפיד שמתנדנדות סביב אחוז החסימה: ישראל ביתנו 6 מנדטים, מרצ 5, העבודה מדשדשת ובסכנת הכחדה עם 4 מנדטים, וכך גם רע"ם וחד"ש-תעל עם ארבעה מנדטים כל אחת.

אם אחת מפלגות מחנה לפיד לא תעבורנה את אחוז החסימה, הדבר יסייע לגוש הימין שיקבל חלוקה גדולה יותר בחוק 'בדר עופר' ושמא יביא את המנדט ה 61 הדרוש להקים ממשלה בראשות בנימין נתניהו.

הכנסת ס ערוץ כנסת סקר יש עתיד העבודה גוש השמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד