כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
השגריר פרסם תיעוד

סניף הרשת הישראלית בקייב נהרס בהפצצות הרוסיות

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי פרסם תיעוד של סניף ארומה בקייב, הרוס ומנותץ לאחר שרקטה רוסית פגעה בו. עד כה, נהרגו בהפצצות של הרוסים על העורף האוקראיני כ-20 אנשים לפי הדיווחים בתקשורת הבינלאומית

סניף הרשת הישראלית בקייב נהרס בהפצצות הרוסיות
סניף ארומה המופגז בקייב צילום: באדיבות המצלם

במהלך ההפגזות הרוסיות על העורף האוקראיני השבוע, נפגע סניף של רשת הקפה הישראלית "ארומה", ברחוב ז'וליאנסקאיה בקייב. בציוץ שפרסם, דיווח שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי: "סניף האספרסו בר "ארומה" בקייב הופצץ אתמול, כתוצאה מההתקפה הרוסית נגד בירת אוקראינה".

בתמונה שפרסם השגריר ניתן לראות את הסניף ובו חלונות הראווה השבורים, ולצידם רהיטים הרוסים וחלל עזוב ומרוקן מסועדים. סניף ארומה המדובר נמצא בקומה הראשונה של מרכז עסקים בו נמצאים גם משרדים, חנויות ומסעדות רבות נוספות.

השבוע הפציצה רוסיה שורה של ערים אוקראיניות. ברחבי הבירה קייב נשמעו אזעקות, ותושבי העיר בילו שעות רבות במקלטים ובתחנות המטרו התת-קרקעיות. האוקראינים האשימו את הרוסים בפשע מלחמה וזעמו על הפגיעה באזרחים.

גם בקהילות היהודיות באוקראינה סבלו מהפצצות במהלך סוכות, וכעת מנסים להתאושש מהן. רב העיר חרקוב הרב משה מוסקוביץ' תיאר את החג שעבר עליו ועל קהילתו: "בחג בבוקר היו שוב הפגזות. החשמל כבה. בליל החג השני החשמל חזר בזכות הגנרטור שקיבלנו מבעוד מועד ממוקד ההצלה של חב"ד במדינה. למרות המצב הצלחנו לקיים את תפילות החג וסעודות החג עם קהל מכובד של משתתפים. בזמני ההפוגה זיכנו יהודים בנטילת ארבעת המינים ברחובות העיר. קרה לנו פה נס גדול שאף אחד לא נפגע. להודות ולהלל ממש".

מלחמת אוקראינה רוסיה בית קפה קפה ארומה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד