ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אלעד: התימנים בזיגזג • מי ינצח?

ברק צברי הודיע על העברת תמיכתו למועמד תנועת ש"ס • פרוש: "ביה"ד אסר על צברי להפר את ההסכם עימנו"

צוריאל קריספל. צילום: ארכיון
צוריאל קריספל. צילום: ארכיון

רק שבועות אחדים חלפו מאז הכריז ברק צברי על תמיכה גורפת של בני העדה התימנית באלעד במועמדותו של ישראל פרוש, וכבר הספיק לחזור בו.

צברי הודיע על חתימת הסכם תמיכה בצוריאל קריספל, והסביר כי "כל רבני העדה התימנית בעיר התאחדו סביב המהלך לאחדות עם צוריאל קריספל, ההוראה לא הייתה שלי, אלא של כל הרבנים".

בשיחה עמו, בשעתו, סיפר כי מאחוריו עומדת קהילה המונה לא פחות מ-3000 איש, שסרה למרותו ותצביע לאשר יורה להם.

הוא סיפר על אסיפות שנערכו ועל תמיכה חד משמעית. מתברר, כי במהלך הימים האחרונים הגיע להחלטה לחזור בו. כבר בשעתו דיווחנו על תמיכתו בהסתייגות, תוך הדגשה כי לא ברור עד כמה ישמעו להוראתו בני העדה.

ההסכם נחתם בנוכחות חברי בית הדין הרבני בעיר. לכן, לדברי מטה פרוש, בית הדין התכנס ביום שישי ואסר על צברי להפר את ההסכם שנחתם בינו לבין פרוש. כך או כך, ברור לכל כי הסכם כפוי לא יוכל להיות ממומש מאחורי הפרגוד.

מי שציפה שמאחורי צברי עומדים 3000 איש, בהחלט רואה בהסרת התמיכה מכה קשה למועמדותו של פרוש, אך במטה פרוש משתדלים להמשיך ולשמור על אופטימיות.

הם לוקחים בחשבון את ה-5000 קולות (מעט יותר) שיש להם, מוסיפים להם כאלף קולות דתיים-לאומיים (שי נתן, יו"ר הבית היהודי באלעד חתם על הסכם עם פרוש, בתקווה שלא יחזור בו) כולל מי שהצביעו בבחירות הארציות להרב חיים אמסלם ולרב אמנון יצחק וכך הם מגיעים למספר של 8000 קול.

מה שהם אינם לוקחים בחשבון: אנשי הרב יצחק קשורים לעדה התימנים, ואנשי אמסלם אינם רבים. כך גם לא בטוח שכל חסידות חב"ד תיישר קו עם הצבעה לפרוש וכך גם קבוצת חסידי הרמ"מ מויז'ניץ. באשר לגידול הטבעי - אותו יש ב"ה לשני הצדדים. מצד שני, כפי שהדברים ניראים, הרב יצחק סגור עם פרוש (ובלבד שלא עם מועמד ש"ס...) וגם חסידי הרמ"מ יישרו קו עם החסידות כולה. ושוב, בהסתייגות המתאימה - אם לא יחולו שינויים (ועיין ערך צברי)...

ועוד נתון חשוב, שלא נלקח עד כה בחשבון: דווקא בשל מצבו הקשה של הגר"ע יוסף, סביר להניח שלא יהיו ספרדים רבים שיעזו להפר את הוראתו ושלא לכבד את רצונו.

סביר להניח שמטה ש"ס ייצא בקריאה של "למען רפואתו של מרן" וכדומה לזה - מה שיוציא הרבה יותר אנשים מהבתים כדי להצביע. כדי לגרום נחת רוח למרן, לרפואתו. לא בטוח שמוטיבציה דומה תשרור בקרב האשכנזים, אלא אם כן יצליחו במטה פרוש להניע את הקמפיין כך שייגע באמוציות.
אלעד בחירות תימנים פרוש צברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד