כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עלבון נוראי

פוליטיקאי מהימין הקיצוני בגרמניה 'רקד' על אנדרטת השואה

שגריר ישראל בברלין תקף חבר במפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" על כך שתיעד את עצמו כביכול רוקד על אבן באנדרטת השואה בברלין. התמונה צולמה לאחר מחאה שאורגנה על ידי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הקיצונית ימנית

פוליטיקאי מהימין הקיצוני בגרמניה 'רקד' על אנדרטת השואה
אנדרטת השואה בברלין צילום: Pixabay

שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הפוליטיקאי הימין הקיצוני הולגר ווינטרשטיין הביא "בושה על עצמו ועל מפלגתו". בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות נראה ווינטרשטיין מצטלם בזרועות מושטות על אחד מלוחות האבן המהווים את האנדרטה בברלין ליותר מ-6 מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים בשואה.

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי התמונה צולמה לאחר מחאה שאורגנה ביום שבת האחרון על ידי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הקיצונית ימנית. המפלגה, הידועה בראשי התיבות הגרמנית AfD, מסרה בתגובה כי תנקוט צעדים נגד ווינטרשטיין בשל "התנהגות חסרת כבוד", ווינטרשטיין הוא נציג מחוז בתורינגיה.

הפוליטיקאי הולגר ווינטרשטיין על אחד האבנים

השגריר הישראלי בגרמניה כתב: "אדון וינטרשטיין, כולם צופים בך רוקד בזמן שאתה מביא בושה לעצמך ולסביבה שלך, תהנה מדקת התהילה המבישה שלך כי שמך יישכח בקרוב", כתב השגריר בטוויטר והוסיף כי "קורבנות השואה תמיד ייזכרו". למפלגה עבר שמבזה את נרצחי השואה. ב-2018, ביורן האק, מנהיג הסיעה עורר ביקורת על כך שכינה את אנדרטת השואה "אנדרטת בושה" וקרא לגרמנים לשנות את הדרך שבה זוכרים את העבר של המדינה. עם זאת, המפלגה החליטה שלא לגרש אותו.

אנטישמיות בגרמניה ימין קיצוני מפלגת ימין קיצוני אנדרטת זיכרון ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד