כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לצד מנהיגים דגולים

מורה טען שלהיטלר "היה תכונות מנהיגות חזקות"

מורה בסן דייגו הצדיק את הצבת דיוקנו של אדולף היטלר לצד אלו של מנהיגי עולם שאינם רצחניים בכיתה ז', ואמר לתלמיד יהודי ש"היטלר אולי עשה כמה דברים רעים, אבל היו לו גם תכונות מנהיגות חזקות" מנהלת בית הספר פרסמה התנצלות בתחילת השבוע

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

דיוקנו של הצורר הנאצי אדולף היטלר הוצב בכיתה ז' בבית ספר בסן דייגו ארה"ב לצד מנהיגים היסטוריים מעוררי השראה, ביניהם נשיא ארה"ב פרנקלין רוזוולט, מנהיג הודו מהטמה גנדי, נשיא ארה"ב ג'ון קנדי, ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל ומנהיג זכויות האזרח מרטין לותר קינג ג'וניור.

"אנחנו יושבים ליד שולחן האוכל והוא אומר לי, 'היי אבא, למורה שלי יש תמונה של היטלר על הקיר', לא האמנתי". אמר אביו של התלמיד בן ה-12, ד"ר רוי דיוויד, לערוץ CBS8 המקומי, האב ביקש מבנו תמונה של תצוגת הכיתה.

"ויש את אדולף היטלר, תמונה גדולה של דיוקן של היטלר. וממש ליד היטלר נמצאים גנדי ומרטין לותר קינג וקנדי. ולכל אחד מהאנשים האלה יש איזה ציטוט מעורר השראה שכתוב מתחתיהם", אמר דיוויד. מנהלת בית הספר, ויקי קים, פרסמה התנצלות בתחילת השבוע.

"חווינו לאחרונה את אחת מאותן הזמנים שפוגעים במיוחד בקהילה היהודית שלנו ועל כך אנו מצטערים", כתבה קים באימייל להורי תלמידים של בית הספר.

ביום חמישי פרסם מרכז שמעון ויזנטל מכתב ששלח למנהלי התיכון בסן דייגו ולמשרד המפקח שלו וחטיבת הביניים. ארגון זכויות האדם היהודי פרסם, כי "עלינו להבין שהיטלר לא היה רק ​​עוד 'מנהיג' ו'נאציזם' אינו סתם עוד תנועה פוליטית. אם אתה רוצה להשוות את 'תכונות המנהיגות' של היטלר, הציגו אותו לצד תמונות של סטאלין, מאו ואייתוללה חמינאי, לא אייקונים של חירות והגינות אנושית".

המכון הוסיף כי "שנאה שכזאת כמעט והרסה את הציוויליזציה וקיימת באמריקה של היום בצורות רבות, בבקשה בואו נוודא שהמורים שלנו יקבלו את ההכשרה המתאימה והילדים שלנו יקבלו חינוך שמעניק להם ערכים אתיים בסיסיים".

היטלר סאן דייגו בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד