ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יוצאת להגנת האופוזיציה

"קרה כאן דבר חמור" | שקד נגד לפיד ובנט

שקד היתה השרה היחידה שהצביעה היום נגד אישור ההסכם הימי עם לבנון אך לא הסתפקה בכך. בפוסט שפרסמה בפייסבוק הסבירה מדוע ותקפה את לפיד על אישור ההסכם בתקופת בחירות ללא תמיכה ציבורית ואת בנט על כך שלא הטיל וטו

"קרה כאן דבר חמור" | שקד נגד לפיד ובנט
בנט ולפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בפוסט מפורט, מסבירה הערב (רביעי) יו"ר 'הבית היהודי' שרת הפנים איילת שקד מדוע הצביעה נגד ההסכם בין ישראל ללבנון, כשהיא לא חוסכת בביקורת נגד ראש הממשלה יאיר לפיד וגם כנגד מי שהיה שותפה לדרך עד לא מזמן, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט שתמך בהסכם שאושר עקרונית בממשלה ובקבינט.

שקד כותבת כי אמנם ההסכם הוא נכון, "אך לא מתוך כניעה לאיומי האויב". לטענתה, "קרה כאן דבר חמור". בין דבריה היא קוראת לאשר את ההסכם בכנסת, "אם כדברי לפיד זהו הסכם "היסטורי", אז כשיש מהלך גדול והיסטורי צריך גיבוי ציבורי רחב, ובטח לא להישען על ממשלת מעבר שאיבדה את תמיכת הציבור. הכנסת, שהיא הריבון חייבת לאשר הסכם כזה לפני בחירות", כך שקד.

בפוסט תוקפת שקד את שותפה עד לא מזמן נפתלי בנט שלא השתמש בזכות הווטו המוקנית לו לפי חוק ממשלת החליפין, "אם הדבר היה תלוי רק בי", כותבת שקד "הייתי מטילה וטו על ההסכם הזה, כל עוד הוא לא מגיע להצבעה בכנסת ישראל", כשהיא מאשימה את יאיר לפיד בהאשמה חריפה ובוטה "לפיד רצה להגיע להישג מדיני ולכן התפשר מול לבנון ונסראללה. רק היה חסר ג'ינגל של יש עתיד ברקע".

השרה שקד יצאה להגנת האופוזיציה והעומד בראשה באומרה: "הצד השמאלי בממשלה שדואג לדבר כל הזמן בשם ערכי הדמוקרטיה, יש כאן רמיסה של הדמוקרטיה הישראלית ברגל גסה. אם נתניהו היה מגיע להסכם כזה, שלושה שבועות לפני בחירות, לפיד וחבריו היו צועקים על קץ הדמוקרטיה, עולים על בריקדות״. שהיא מסכמת. "הדבר הנכון הוא להביא את ההסכם לאישור הכנסת".

הסכם הגז ישראל לבנון נפתלי בנט יאיר לפיד איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד