כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מה דרש הגרח"ע לפני שהעניק תעודת דיינות?

מצבו של הגר"ע נותר ללא שינוי של ממש • אלו מהנהגותיו נחשפו בטנדר הרבנים לעצרת התפילה ההמונית? • וגם: תיעוד

מה דרש הגרח"ע לפני שהעניק תעודת דיינות?
יהודה חזן



מצבו של הגר"ע יוסף ממשיך (ג) להיות קשה עד קשה מאוד, אך מצבו עדיין מוגדר יציב. השינויים הקלים לטובה שדווחו על ידי רופאיו נשמרו גם במהלך הלילה, כך מסרה דוברת בית החולים 'הדסה עין כרם'.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו פרטי שיחתם של הרבנים בדרכם לתפילה ההמונית לרפואת הגרח"ע בכותל המערבי בתחילת השבוע: כזכור, חלק מגדולי התורה שהגיעו לעצרת נאספו בטנדר מיוחד מהכניסה לבית העלמין בסנהדריה, בין השאר נסעו בטנדר הגאון רבי בן ציון מוצפי, הגאון רבי אברהם חפוטא, הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגאון רבי מסעוד אלחדד, חתן הגרח"ע - הגאון רבי מרדכי טולדאנו, רבה של העיר אלעד הגאון רבי מרדכי מלכה, הגאון רבי ברוך שרגא אב"ד ירושלים, הגאון רבי דוד ברדוגו וכמה מנכדי הגרח"ע.

בתחילה נשאו הרבנים פרק תהילים בכניסה לבית העלמין, בסמיכות לקברה של הרבנית מרגלית יוסף ע"ה, ומשם יצאו אל הכותל כשבמהלך הנסיעה העלו הרבנים עובדות מפעימות על גדולתו הרבה של הגרח"ע לרפואתו.

אחד הדיינים סיפר על דרכו המיוחדת של הגרח"ע בהענקת תעודת הסמכה לדיינות: "כשנבחנתי לדיינות לפני שקבלתי את התעודה, ביקש ממנו מרן שבמהלך שלוש ימים אבוא כל יום לביתו בבוקר מ-9 עד 1, וכל יום הוא היה בוחן אותי ביסודיות. רק אחרי שראה שעניתי על כל השאלות - הוא העניק את התעודה. בדברים האלה הוא לא וויתר בעיקר בגלל גודל האחריות שיש על הדיין".

הנסיעה לכותל









כותל נסיעה מצב קשה דיינים הגרח''ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד