כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בנט מתנגד לגיוס בגיל 21 • ב'יש עתיד' זועמים

במהלך דיוני ועדת השוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד התברר: הבית היהודי מתנגדת לכפיית גיוס בחורי ישיבות בגיל 21, ומאפשרת דחיה עד גיל 26 • ב'יש עתיד' זועמים ומבהירים: יש לנו רוב בוועדה • שלח: "זה סותר את כל מהות החוק ומבטל את השוויון" • גורמים בבית היהודי: "מתנגדים גם להטלת סנקציות ולמכסות של 'מתמידים'"

החיוך נמחק. צילום: פלאש 90
החיוך נמחק. צילום: פלאש 90

האם הישועה לעולם התורה מגיעה דווקא מכיוונו של נפתלי בנט ומפלגתו?

סדק משמעותי התגלה אתמול (ב) בברית בנט-לפיד: הפרשן זאב קם חושף ב'מעריב' כי ב'יש עתיד' זועמים על בנט ומפלגתו שהחליטו לתמוך בחרדים בנושא הגיוס, ובניגוד להסכם הקואליציוני - תומכת במתן אפשרות לאברכים להתגייס עד גיל 26.

הדברים נחשפו בעת דיון שערכה ועדת השוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד מהבית היהודי, כאשר בבית היהודי הודיעו כי הם מתנגדים לכפיית גיוס כבר בגיל 21. נציגי יש עתיד הופתעו משינוי הגישה - עליה סוכם בהסכם הקואליציוני, וגם נציג הצבא בדיון תת אלוף גדי אגמון, טען כי זה סותר את הסיכומים שהושגו בועדת פרי

ב'יש עתיד' מיהרו להגיב בחריפות, ח"כ עופר שלח הודיע: "הסעיף הזה סותר את כל מהות החוק. איזה מין שוויון יצרנו ככה? זה לא יכול להיות וזה לא יעבוד".

עם זאת, גורמים ביש עתיד הודיעו ל'מעריב' כי הם לא מתרגשים משינוי העמדה, מכיוון שיש להם רוב בוועדה והם ידאגו שההחלטות יתקבלו בהתאם לדעתם.

במקביל, מתברר כי חילוקי הדעות רחבים אף יותר, לדברי גורמים בבית היהודי זה אינו הסעיף היחיד בו הם יילחמו לטובת הציבור החרדי, ובכוונתם להיאבק גם ברעיון הטלת הסנקציות הפליליות ובביטול הסעיף המתיר 'מכסה' של מתמידים בלבד.
ועדה גיוס לפיד ויכוח בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד