כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מודיעין על איראן

חברה מישראל מספקת מידע לאוקראינה על כוחות רוסיים

ישראל מספקת לאוקראינה מידע מודיעיני על מל"טים איראניים, שרוסיה החלה להשתמש בשדה הקרב. בנוסף, חברה ישראלית פרטית מספקת לאוקראינה תמונות לוויין של עמדות חיילים רוסים. "יש ציווי מוסרי להגן על השמים מעל אוקראינה כדי להציל את עמנו"

חברה מישראל מספקת מידע לאוקראינה על כוחות רוסיים
יירוט כיפת ברזל צילום: דובר צה"ל

אוקראינה ביקשה מישראל מערכת הגנה אווירית, לאור ההצלחות של כיפת ברזל, כמו גם מערכת לטווח ארוך יותר. אך ישראל סירבה עד כה כדי לא לעורר את זעמה של רוסיה שיכולה לחסום תקיפות אוויריות ישראליות בסוריה, שם רוסיה בעלת נוכחות צבאית כבדה.

פקיד ישראלי בכיר, שדיבר בעילום שם עם ה'ניו יורק טיימס', אמר כי ישראל מספקת לאוקראינה מידע מודיעיני על מל"טים איראניים, שרוסיה החלה להשתמש בשדה הקרב, וכי חברה ישראלית פרטית מספקת לאוקראינה תמונות לוויין של עמדות חיילים רוסים. ביום רביעי, אוקראינה הפילה לפחות תשעה מל"טים כאלה, כך לפי צבא אוקראינה, משרד ההגנה של בריטניה העריך שהמל"טים "לא מצליחים למלא את צורכי המלחמה של רוסיה" מכיוון שהם "איטיים" ו"קלים למטרות".

עוד דווח, כי למפעילי מערכות הגנה מפני מטוסים וטילים של אוקראינה יש מיומנות, הקצינים הצבאיים של רוסיה לא הצליחו לקחת זאת בחשבון. כשרוסיה פלשה לגאורגיה ב-2008, הקרמלין היה בהלם מההרס של ההגנה האווירית של המדינה הקטנה. רק מאוחר יותר גילה פוטין שאוקראינה מסרה בחשאי מערכת הגנה אווירית לגאורגיה לפני המלחמה ושלחה יועצים שילמדו את הגאורגים כיצד להשתמש בהן.

אוקראינה ממשיכה לבקש מהמערב מערכות הגנה. ביום שלישי מסר הבית הלבן כי שתי מערכות, שכל אחת מהן מצוידת בטילים מונחי מכ"ם חזקים מספיק להפיל מטוסי קרב, מל"טים וטילי שיוט, יימסרו לאוקראינה. זה בא בנוסף לאספקת ארבע מערכות הגנה אוויריות מתוצרת גרמניה IRIS-T, שהחלו להגיע לאוקראינה ביום שלישי. ביום רביעי הודיעה גם הולנד כי תשלח טילי הגנה אווירית בשווי 15 מיליון דולר לאוקראינה.

שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב, שיבח את ההבטחה להביא לאוקראינה מערכות נשק חדשות, וטען כי "עידן חדש של הגנה אווירית" החל באוקראינה. אבל הוא דחק בבעלי ברית לעשות יותר. "יש ציווי מוסרי להגן על השמים מעל אוקראינה כדי להציל את עמנו" אמר.

כיפת ברזל מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד