ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בטיסה מאיטליה לארה"ב

לאחר ההמראה: צמיג במשקל 100 ק"ג נפל ממטוס

מטוס מטען איבד את אחד מגלגליו במשקל 100 ק"ג במהלך ההמראה מטרנטו איטליה לארה"ב. הגלגל נפל לאחר ההמראה לתוך שדה סמוך. הבואינג נחת בשלום בצ'רלסטון. חוקרי תעופה בודקים את התקרית

לאחר ההמראה: צמיג במשקל 100 ק"ג נפל ממטוס
הגלגל נופל מהמטוס צילום: צילום מסך

מטוס בואינג איבד באופן דרמטי את אחד מגלגלי ה-100 ק"ג שלו שניות לאחר ההמראה. הגלגל הרופף התנתק ממטוס ה"דרימליפטר" וצנח ארצה כשמאחוריו שובל של עשן בנמל התעופה של טרנטו באיטליה. צילומים מראים את הצמיג בקוטר 4 רגל מסתובב במורד האספלט כשהמטוס ממשיך לטפס בתחילת הטיסה.

הצמיג שנמצא בשדה סמוך

החלק החסר מציוד הנחיתה הראשי של המטוס נמצא מאוחר יותר בשדה סמוך מחוץ לגבולות שדה התעופה בדרום איטליה.

טיסת N718BA Atlas Air יצאה מטארנטו לצ'רלסטון, דרום קרוליינה בשעה 09:09 ביום שלישי האחרון. אך למרות התקלה, המטוס המשיך בדרכו נחת בשלום בארה"ב.

המטוס ממריא והגלגל נופל

חברת בואינג מסרה ל-Simple Flying על התקרית: "טיסת מטען של דרימליפטר שהופעלה על ידי חברת אייר אטלס, נחתה בשלום בנמל התעופה הבינלאומי בצ'רלסטון, לאחר שאיבדה חלק מגלגל בהמראה משדה התעופה טרנטו באיטליה, אנחנו תומכים בחקירת המקרה של החברה שתפעלה את הטיסה".

המטוס לקח על סיפונו חלק ממטוס בואינג 787, כך דווח כלי החדשות האיטלקי Corriere della Sera. ה-747-400 גדול הממדים תוכנן להובלת חלקי חילוף של מטוסים בין איטליה, יפן וארה"ב ושימש להטסת ציוד רפואי במהלך מגפת הקורונה. חוקרי הסוכנות הלאומית לבטיחות טיסה (ANSV) בוחנים את התקלה ויחליטו אם לפתוח בחקירה רשמית.

איטליה ארה''ב טיסה גלגל מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד