כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמיות בגרמניה

התפטר לאחר שהצטלם 'רוקד' באנדרטת השואה

שר הפנים של מדינת תורינגיה בגרמניה הודיע כי התקרית האנטישמית בו נראה פוליטיקאי מהימין הקיצוני 'רוקד' על אנדרטת השואה בברלין "תיבחן במסגרת החוק הפלילי". הוא פרסם את התמונה בעמוד הפייסבוק שלו, אך מאוחר יותר מחק אותה

התפטר לאחר שהצטלם 'רוקד' באנדרטת השואה
אנדרטת השואה בברלין צילום: Pixabay

הפוליטיקאי האנטישמי הגרמני ממפלגת הימין הקיצונית AfD הולגר ווינטרשטיין, ספג ביקורת נוקבת על צילום שלו עומד על אנדרטת השואה בברלין כשהוא 'רוקד'. הוא התפטר מתפקידו כסגן יו"ר ההתאחדות האזורית של ה-AfD במדינתו. טורבן בראגה, סגן דובר המפלגה הקיצונית של תורינגיה, הודיע על ההתפטרות.

הפוליטיקאי הולגר ווינטרשטיין על אחד האבנים

ווינטרשטיין טיפס על האנדרטה לזכר היהודים שנרצחו בשואה, בזמן שלקח חלק בהפגנה גדולה של המפלגה בברלין בסוף השבוע והצטלם בזרועותיו מושטות על אחד האבנים של האנדרטה. הוא פרסם את התמונה בעמוד הפייסבוק שלו, אך מאוחר יותר מחק אותה. שר הפנים של מדינת תורינגיה גאורג מאייר הודיע כי התנהגותו של וינטרשטיין "בלתי נסבלת" וכי "הקשר הפלילי של האירוע יבדק".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הפוליטיקאי הימין הקיצוני הולגר ווינטרשטיין הביא "בושה על עצמו ועל מפלגתו". בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות נראה ווינטרשטיין מצטלם בזרועות מושטות על אחד מלוחות האבן המהווים את האנדרטה בברלין ליותר מ-6 מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים בשואה.

אנטישמיות בגרמניה ברלין ימין קיצוני מפלגת ימין קיצוני שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד