כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המצב מחמיר

פוטין מגייס הומלסים: המתינו לאוכל והועלו לאוטובוס

ברוסיה אוספים אנשים חסרי בית כחלק מהליך הגיוס הצבאי. גברים נתפסים בזמן שעומדים בתור לאוכל ונאלצים לעלות לאוטובוסים. עדי ראיה תיארו הומלסים שהועלו על אוטובוסים במוסקבה. לאחר מכן הם נלקחו למשרדי גיוס ונאלצו להירשם כלוחמים

פוטין מגייס הומלסים: המתינו לאוכל והועלו לאוטובוס
הומלס ישן ברחוב. אילוסטרציה צילום: unsplash

רוסיה אוספת הומלסים ושולחת אותם לקווי החזית של אוקראינה כחלק מהגיוס הצבאי של ולדימיר פוטין, כך לפי דיווחים מקומיים. קצינים במוסקבה לקחו גברים הומלסים ממטבחים בהם מחלקים מזון להומלסים, והוסטלים שבהם מתגוררים דורשי עבודה, כך דווח אתר Mediazona.

זה קורה מספר שבועות לאחר שפוטין הכריז על גיוס של 300,000 איש בניסיון נואש להפוך את גל המאמץ המלחמתי שלו לאחר שורה של כישלונות מביכים. נציג של ארגון 'אוכל ולא פצצות' (Food Not Bombs) אמר לתקשורת המקומית: "גבר בן 60 נלקח משם, ואז הוא שוחרר וחזר. הוא סיפר לי שלקחו אותם למפקדה צבאית, שם עמדו הרבה אנשים שזומנו, אמרו לו שהוא לא מתאים לקריטריוני הגיל ושהם לוקחים רק גברים עד גיל 45".

הנציג אמר כי בזמן שהמשטרה "השתמשה בכוח קטן", היא הפעילה לחץ בדרכים אחרות - מה שמרמז שיהיה "עונש" על אי ההרשמה. עדים אחרים חלקו סיפורים דומים. "המשטרה באה לכאן בלי שאף אחד ביקש. הם רואים תור של אנשים שמחכים לאוכל, ואז הם תופסים אותם בעורפם, בניגוד לרצונם", אמר מנהל ארגון צדקה 'סלאבאיישן' (Salvation) ארגון נוצרי לחסרי בית.

לדבריו, ההומלסים מועמסים על אוטובוסים ומובלים למשרדי הגיוס לצבא. יותר מ-50 אנשים שוחררו מאוחר יותר, לדבריו, אלו שלא היו להם דרכונים או תעודת זהות נלקחו לתחנת משטרה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין צווי גיוס הומלסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד