כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מקלב נזעם: "ללא צהרונים האמהות לא יעבדו"

מערך הצהרונים שבאחריות משרד החינוך טרם הופעל • ח"כ מקלב במכתב חריף: "מכשול משמעותי בפני הנשים"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

על רקע העיכוב המשמעותי של משרד החינוך בהפעלת מערך הצהרונים, למרות שחלף כבר למעלה מחודש מאז החלה שנת הלימודים, פנה ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) בדחיפות אל דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, ודרש לפעול ליישום החלטת הממשלה ולאפשר את הפעלת הצהרונים בשנת הלימודים תשע"ד בהקדם.

"נכון להיום, חודש לאחר תחילת שנת הלימודים, הצהרונים לא החלו לפעול ועדיין לא ברור כלל מתי משרד החינוך יתחיל להפעילם", פונה ח"כ הרב אורי מקלב במכתבו. "העניין מכביד על ציבור ההורים, טורד את מנוחתם ומהווה מכשול משמעותי בהשתלבותן של אמהות רבות במעגל התעסוקה. כל יום שעובר מותיר את ההורים במצב של חוסר בהירות, והם נאלצים לאתר פתרונות זמניים לשהות ילדיהם בסכומים משמעותיים, מה שמעמיד בסימן שאלה את כדאיות מעבר האחריות על מערך הצהרונים ממשרד הכלכלה למשרד החינוך, ואת כדאיות יציאת האם לעבודה, ומעקר מתוכו את מהות קיום מערך הצהרונים שנועד לאפשר לאמהות לצאת לעבודה".

בשנים האחרונות מלווה ח"כ הרב אורי מקלב את נושא הצהרונים, ובמסגרת זו פעל רבות בנושא מול משרדי הממשלה, לנוכח פניות רבות שהגיעו ללשכתו על הכשלים והביורוקרטיה שבהפעלת הצהרונים.

"מערך הצהרונים מאפשר לאמהות עובדות לצאת לעבודה בשעות סבירות ולכלכל את ביתן – וזה גם העיקרון שהנחה ועדת טרכטרנברג בעת שקיבלה את ההחלטה לפתוח את מערך הצהרונים לכלל ילדי ישראל", כותב מקלב, ומציין שגם בשנה שעברה, למרות שכחלק מיישום וועדת טרכטנברג אותו קבעה הממשלה היה על משרד החינוך להפעיל את הצהרונים עם תחילת שנת הלימודים, הם הופעלו באיחור משמעותי של חודשים ארוכים.

"מטרתם העיקרית של הצהרונים ותכליתם הם עידוד שילובן של אמהות עובדות בשוק העבודה, כשמסגרת הצהרון מאפשרת לאותן אמהות עובדות להישאר בעבודתן בשעות הצהרים, בעוד ילדיהן הרכים נמצאים תחת השגחה ומטופלים כדבעי גם לאחר סיום הלימודים בגנים ובבתי הספר", מוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "ציבור ההורים נבוך ומבובלבל ומעוניין לדעת מתי ואיך יופעלו הצהרונים, ובינתיים ההתמהמהות בהפעלת הצהרונים מעמידה בסימן שאלה גדול את כדאיות יציאתה של האם לעבודה".

את מכתבו למנכ"לית משרד החינוך מסיים ח"כ הרב אורי מקלב בדרישה לפעילות נמרצת ויעילה להפעלה מיידית של הצהרונים.
צהרון אחריות אמהות אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד