כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סכסוך בין ראש הישיבה והמשגיח גרם לפיצול

עם פטירתו של ראש ישיבת 'נחלת דוד' ורבה של פתח תקווה הגרב"ש סלומון זצ"ל, מונה בנו הגאון רבי ישראל משה סלומון במקומו • המשגיח, הגאון רבי אשר זנובסקי, לא שבע נחת מהמינוי, והחיכוך הלך וגבר • שמחת בית השואבה בוטלה ברגע האחרון • על מה התבקשו ההורים לחתום בכינוס מיוחד? • מי ניסה לגשר? • והיכן תוקם הישיבה החדשה של המשגיח?

ראש הישיבה הגרב"ש סלומון זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
ראש הישיבה הגרב"ש סלומון זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



הישיבה הותיקה 'נחלת דוד' לצעירים, השוכנת בפתח תקווה תתפלג ככל הנראה באופן סופי, בשל סכסוך עמוק בין ראש הישיבה הגאון רבי ישראל משה סלומון לבן המשגיח הרוחני הגאון רבי אשר זנובסקי.

בעבר, עת שימש כראש הישיבה מייסדה - רבה של פתח תקווה הגאון רבי שמעון סלומון זצ"ל, הוא נתן יד חופשית למשגיח הישיבה הרב זנובסקי, לאחר פטירתו מונה בנו הרב ישראל משה סלומון כראש ישיבה ובישיבה הגדולה מונה הבן הרב דוד סלומון.

אלא שיחסיהם של ראש הישיבה והמשגיח עלו על שרטון: הרב זנובסקי לא רצה להכיר בראש הישיבה החדש שבא להתערב בטריטוריה שלו כביכול, וטענתו שרוב ההורים שלו את ילדיהם לישיבה בגללו.

לקראת סוף זמן אלול האחרון המתח הגיע לכדי פיצוץ, והרב זנובסקי הודיע שלא יגיע לשמחת בית השואבה בחול המועד ולשמחת תורה. שמחת בית השואבה בוטלה ברגע האחרון, ודואר 24 עם הודעה על הביטול נשלח לכל בתי התלמידים.

בשבוע האחרון התקיים בשכונת גני הדר כנס של הורי התלמידים, במהלכו התבקשו לחתום שאם המשגיח פותח ישיבה חדשה ילדיהם יילכו איתו,. בכינוס השתתפו אמנם רוב ההורים - אך לא כולם חתמו.

אמש נשלחו הודעות קוליות טלפוניות מטעם המשגיח להורים כי הוא פותח ישיבה חדשה, ההורים התבקשו לבטל את הוראות הקבע ל'נחלת דוד' ולהעבירם למוסד החדש, שיוקם ככל הנראה אף הוא בפתח תקווה - בשכונת גני הדר.

ניסיונות גישור שנעשו בבתיהם של הגראי"ל שטיינמן והגאון רבי יעקב אדלשטיין לא צלחו לעת עתה.
ישיבה הורים פתח תקוה פילוג נחלת דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד