כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש לחייו

דרמה: התראיין מטהרן לערוץ ישראלי - ונעצר

אזרח איראני נעצר לאחר שהתראיין לערוץ ישראלי בנושא המהומות במדינה ודיבר נגד המשטר. האזרח נעצר אתמול בלילה על ידי אנשי מודיעין של המשטר ונלקח לכלא הידוע כמקום בו נעצרים מתנגדי משטר, המקום ידוע לשמצה בכל הנוגע לזכויות אדם. אם יאשימו אותו בקשר עם ישראל, הוא יכול לקבל עונש מוות

דרמה: התראיין מטהרן לערוץ ישראלי - ונעצר
מאהדי בהאמן צילום: באדיבות המצלם

אזרח איראני נעצר מספר ימים לאחר שהתראיין לערוץ ישראלי ודיבר על המהומות באיראן נגד המשטר. האזרח מאהדי בהאמן סופר איראני, נעצר אתמול (רביעי) בשעה אחת בלילה על ידי אנשי מודיעין של המשטר ונלקח לכלא אווין מחלקה 209. הכלא ידוע כמקום בו נעצרים מתנגדי משטר ואסירים עוברים שם התעללות קשה, המקום ידוע לשמצה בכל הנוגע לזכויות אדם.

מאהדי התראיין בשבוע שעבר לתוכנית של סיוון רהב מאיר בערוץ 12 ודיבר על המחאות באיראן נגד המשטר שפרצו לאחר מותה של צעירה על ידי משטרת המוסר. משפחתו של מאהדי דואגת מאוד ונמצא ליד הכלא מהבוקר. אם יאשימו אותו בקשר עם ישראל, הוא יכול לקבל עונש מוות.

בהארם סיפר בריאיון על המחאות המתמשכות במדינה: "מה שקורה באיראן זה תהליך היסטורי שלא התחיל היום, ואני בתור סופר שחי בחברה האיראנית לא יכול להגיד שזה דבר חדש, ההפגנות האלה ברחובות הן תוצאה של צורת חשיבה חברתית של הנשים באיראן. אם מסתכלים על מאה השנים האחרונות, רואים שהנשים באיראן תמיד רצו להראות את הזהות החברתית שלהן. הנשים האיראניות מסתכלות על נשים מתקדמות בעולם, ואני מתכוון כמובן לנשים במערב, וחושבות – למה אנחנו לא יכולות ליהנות מהזכויות החברתיות שמגיעות לנו, מהזכויות האנושיות שאלוקים נתן לנו".

על רקע המעצר של הסופר, לפני יומיים דווח באיראן כי המשטר עצר אדם שעבד לכאורה עם המוסד הישראלי, "כדי לערער את הביטחון במחוז קרמן הדרומי", כך דיווחו כלי תקשורת במדינה, תוך ציטוט של פקיד במערכת המשפט. הנאשם תכנן לבצע "צעדים חתרניים" בקרמן לפני שנעצר על ידי זרוע המודיעין של משמרות המהפכה האסלאמית.

טהרן איראן הפגנות באיראן ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד