י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפת: החרדים התפצלו בין המועמדים לראשות העיר

בעוד מפלגת ג' תומכת בשוחט, הזוכה גם לתמיכה בחוגי חב"ד ובחלקים מש"ס, בת' ובחלקים אחרים בש"ס נוטים לתמוך בחדד

שוחט אצל הגר"ח קנייבסקי
שוחט אצל הגר"ח קנייבסקי



האם הצליח ראש העיר המכהן בצפת, אילן שוחט, לשעבר איש קדימה וכיום ב'ישראל ביתנו', ללכד מאחוריו את הציבור החרדי? מהמצג אותו מנסים אנשיו לצייר, זוהי התמונה, אך מבירור מעמיק עולה כי הדברים שונים במקצת.

מפלגה אחת הודיעה על תמיכה בו ללא עוררין: מפלגת ג', הכוללת כיום את קהילתו של הרב קעניג מברסלב, זו שהתפצלה משאר החסידויות שהצטרפו ל'דגל התורה'. השאלה הגדולה היא האם תצליח המפלגה לעבור את אחוז החסימה. מספר 2 ברשימה הוא משה פרוש - חסיד ביאלה-לוגאנו שהגיע לפני כשנה לעיר.

לעומתה בשאר המפלגות מתקשה שוחט להשיג תמיכה:

מפלגת ת' (אגודת ישראל, דגל התורה ונציג הספרדים מישיבת אור יקר) – עדיין לא הודיעה במי תומכת. מסתמנת תמיכה בשוקי אוחנה, אך יש קולות הקוראים להצביע למועמד החרדי יותר, שלמה חדד, לשעבר יו"ר המועצה הדתית. הכרעה תתקבל כנראה עד סוף השבוע.

נזכיר כי הרשימה כוללת, מלבד הנציג הליטאי, גם נציג של החסידויות השונות כמו צאנז וקרלין.

הרשימה כוללת במקום הראשון את הנציג הספרדי עמנואל לוי, במקום השני את הנציג החסידי אליעזר לאזאר, חסיד סערט ויז'ניץ, ובמקום השלישי את הנציג הליטאי אורי רזובסקי.

מפלגת חב"ד שהתאחדה יחד עם 'תקומה' – ראש הרשימה הוא משה אוחיון, חסיד חב"ד התומך באילן שוחט, מספר 2 ברשימה הוא חבר המועצה הדתית מוטי דיין, חסיד חב"ד הקשור לרבני חב"ד בעיר. דיין נוטה יותר לתמוך באוחנה, וכך גם נציג חב"ד הפורש יום טוב סבח.

עד כה לא הודיעה חב"ד במי תתמוך והסתפקה בצילומים חגיגיים עם שוחט, אך נראה שתתמוך בו על רקע המדיניות החב"דית הכללית לתמוך בראשי ערים מכהנים.

לעומת נציגי חב"ד, מספר 3 ברשימה, יותם קרו, הנחשב לאיש אמונו של הרב שמואל אליהו, כבר הודיע על תמיכה בשלמה חדד. קרו יביא לחב"ד קולות מקרב המגזר החרדי לאומי. יתכן שקולות המצביעים לרשימה יפוצלו בין המועמדים השונים.

נזכיר כי בבחירות האחרונות תמכה חב"ד בישי מימון, אך לקראת הסיבוב השני, ובעיצומו של יום הבחירות, העבירו את תמיכתם לשוחט, לאחר שהובטח להם תפקיד הסגנות.

בש"ס מתקשים להחליט במי לתמוך, ועד כה נמנע יו"ר ש"ס אריה דרעי מלבקר בעיר או להכריז על תמיכה במועמד כזה או אחר. עם זאת צריך לזכור כי יו"ר הרשימה, רונן גנון, הוא תומך נלהב של שוחט, כך גם מספר 2 ברשימה נהוראי לחיאני.

אין ספק שהפלונטר של דרעי גדול, אחרי הכול מספר 1 ברשימה – בני בן טובים - הוא איש של הרב רפאל כהן, שלא הכריז עד כה על תמיכה במועמד כזה או אחר. מחד, המועמד שלמה חדד הוא גיסו של הרב, אך צריך לזכור שהרב כהן הוא רב רשמי של שכונה כך שההערכה היא שיתקשה להכריז על מועמד כזה או אחר, למרות שמעדויות עולה כי אנשים מישיבתו של הרב כהן פועלים במטהו של חדד.
ש''ס בחירות צפת מועמד שוחט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד