כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי האישור בישראל

"ניצחנו, הנרמול נמנע": נשיא לבנון אישר את הסכם הגבול הימי

נשיא לבנון, מישל עון, מכריז רשמית כי לבנון מקבלת את הסכם הגבול הימי עם ישראל. לדבריו, ההחלטה התקבלה אחרי התייעצויות שקיים ואחרי שהממשלה הישראלית אישרה את ההסכם. נשיא לבנון, אמר בנאומו כי ההסכם מעניק ללבנון את זכויותיה המלאות וכי לבנון לא עשתה וויתורים משמעותיים

"ניצחנו, הנרמול נמנע": נשיא לבנון אישר את הסכם הגבול הימי
נשיא לבנון מישל עון צילום: צילום מסך

נשיא לבנון, מישל עון, הכריז הערב (חמישי) באופן רשמי כי לבנון מקבלת את הסכם הגבול הימי דרך המתווך האמריקני. לדבריו, ההחלטה התקבלה אחרי התייעצויות שקיים עם ראש ממשלת לבנון, מיקאתי, ויו"ר הפרלמנט, נביה ברי, ואחרי שנשיא ארצות הברית עדכן אותו על הסכמת ישראל ואחרי שהממשלה הישראלית אישרה את ההסכם כך מדווח הערב העיתונאי רועי קייס מ'כאן 11'.

הנשיא אמר בנאומו כי ההסכם מעניק ללבנון את זכויותיה המלאות וכי המדינה לא עשתה ויתורים משמעותיים. עון הדגיש בנאומו כי לבנון הצליחה להימנע מנורמליזציה עם ישראל שהיא אינה מתקבלת על הדעת.

לטענת עון: "לבנון לא ויתרה על שטחים לישראל ואנו קיבלנו את שדה קאנא במלואו ולא הכרנו ב'קו המצופים'. לבנון צריכה לראות שמה שהושג הוא הישג היסטורי, קיבלנו 860 מ"ר שנויים במחלוקת אין שום הסכם בין טוטאל ולבנון על העברת פיצויים לישראל".

הנשיא הוסיף: "קיבלנו את שדה קאנא במלואו ולא הכרנו בקו המצופים שישראל רצתה. נמנענו מנרמול עם ישראל שאינו מתקבל על הדעת", הסיום, לדבריו, יהיה במטה האו"ם בנאקורה היכן שהאו"ם נתן חסות למו"מ העקיף.

גבול לבנון מישל עון הסכם הגז ישראל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד