י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מנסים להשתלט: 'העדה' הקימה ועד ניהול למתחם

בעקבות פרישתם של ראשי אגודת ירושלים ממתחם גולובנציץ, הקימו גורמים מ'העדה' ועד שאמור לקחת את הפרויקט לידיו

ההפגנות במתחם. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנות במתחם. צילום: יעקב לדרמן



זמן קצר לאחר שפורסם אתמול (ב) כי ראשי 'אגודה ירושלים' הבונה במתחם המריבה-גולובנציץ בבית שמש - הרב אברהם סלונים, הרב גבריאל פפנהיים והרב שלום שישא - התפטרו מניהול האגודה, בשל המאבקים המתמשכים מול ארגון אתרא קדישא, מתברר שהוקם וועד מייצג חדש לאגודה, בהכוונתו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס, ובו חברים הרב יהושע ערנטל מנהל בית הספר והסמינר 'בנות ירושלים', הרב מאיר גריינמן מבית שמש והרב אליהו בוימרינג מבני ברק. העסקנים ילוו על פי הדיווח ברבנים, אנשי מקצוע ועורכי דין, שיבקשו להעניק תנופה לפרויקט התקוע ולסייע לרווחת המשפחות.

מספר טלפון מיוחד שפורסם, מבשר לרוכשים על המינויים החדשים, וקורא להם להתאזר במעט סבלנות, עד שתתקיים אספת רוכשים - במהלכה יתנו להם פרטים על התכניות הצפויות. הדובר גם מפרסם מספר, בו יכולים הרוכשים לעדכן פרטים, למסור הערותיהם והצעותיהם וכיוצא באלו.

עוד בנושא:
פרשת גולובנציץ: עלילות, השמצות והתפטרות

לא ברור, האם הרוכשים היו שותפים למהלך. כפי שנראה כרגע, מדובר ביוזמה אישית של גורמים פרטיים, שקיבלו את ברכת הגאב"ד - על מנת להכפיף את מרות הרוכשים לארגון אתרא קדישא. מכיוון שהרוכשים הם קבוצת רכישה המונה פלגים מסקטורים רבים בציבור החרדי, כמו בעלזא, באיאן, דושינסקיא ועוד, קשה להאמין כי הללו יקבלו בציות עיוור את הוועד שמונה במחטף.

מספר רוכשים מקרב הקבוצה, עמם שוחח 'בחדרי חרדים', תוהים איזה ערך יש לוועד החדש.

"אין לזה תוקף משפטי ולא שיניים הלכתיות. המינוי לא נעשה בהתייעצות עמנו, לא בחרנו בעסקנים הללו ואין שום גורם שיכול להחליט עבורנו בלא שיתקיימו בחירות, או לפחות תתקבל הסכמה בכתב מקרב רוב ברור של הרוכשים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אתמול, לאחר ההתפטרות הרועמת, בוצע פילוח וסקר עומק של 600 הרוכשים במתחם סלונים. על פי עורכי הסקר, במידה ויערכו הצבעות חשאיות, הרי שרק כעשרים רוכשים לכל היותר, יהיו מוכנים לקבל את תכתיבי אתרא קדישא. בהצבעות גלויה, במידה ותיערך, המספר עולה במקצת וכחמישים רוכשים יצביעו בעד אתרא קדישא, ועוד כעשרים עד שלושים איש, יימנעו ככל הנראה.

האם הרב גרינוולד נפטר בשל הסחבת?

מי שבינתיים החליט לנצל את הוואקום שנוצר, הוא אריה גולובנציץ, בעלי המתחם, שהתחייב לספק לרוכשים קרקע פלוס פיתוח. בעוד שמחצית מהכסף שנועד עבור הקרקע כבר הועבר לו, הרי שכעת הוא אמור לקבל מידי עורך הדין של האגודה את יתרת הסכום, כדי לסיים את עבודות הפיתוח עליהן התחייב.

כבר היום, נכנס לאתר צוות מרוחב בפיקוחו של הגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית, כדי לפקח על עבודות הפיתוח הנחוצות.

עד שתתקיים אסיפת רוכשים, שיחליטו האם הם מעוניינים שאתרא קדישא תעניק את חסותה לעבודות, או 'ארץ החיים' בראשות הראב"ד - השאלה כבר לא תהיה רלוונטית עבור גולובנציץ, שכן את חלקו בהסכם הוא כבר יספיק למלא. מכאן ואילך, בכל הנוגע לעבודות הבניה, הכדור חוזר למגרשם של הרוכשים.

במקביל, טוענים בני משפחתו של הגאון החסיד רבי יהושע גרינוולד זצ"ל, שנפטר בפתאומיות הבוקר בגיל 56, כי פטירתו בטרם עת קשורה להשקעתו בפרויקט, בו רכש דירות עבור ילדיו.

לדבריהם, כאשר הרב גרינוולד שמע כי סלונים נטש את הספינה והותיר את הפרויקט לחסדי אחרים, חשך עליו עולמו. הוא לא חש בטוב ומיהר לקרוא לאשתו ואמר לה, כי הוא חש מועקה בליבו. לא חלפו השעות וליבו נדם למגינת לב.

בני משפחת גרינוולד ההמומים והאבלים תוהים, האם מישהו מהגורמים הרבים, שהיו אחראים למחדל הגדול של עיכוב הפרויקט עד כה, יעשה חשבון נפש, האם הוא לא האחראי לכך?
בית שמש חפירות גולובנציץ ראב''ד אתרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד