כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתקפה אנטישמית

אבנים נזרקו על בית הכנסת: החלונות התנפצו

בפעם השנייה בשלוש שנים, בית הכנסת היחיד בעיר ראסין בוויסקונסין ארה"ב הושחת. שלוש פעמים בליל החג הראשון הושלכו לבנים דרך חלונות בית הכנסת בית ישראל סיני. בזמן שהשוטרים המתינו בחניון שמאחורי הבניין למישהו מבית הכנסת שיגיע עם מפתח שיאפשר חיפוש בפנים בית הכנסת, דיווחו השוטרים ששמעו חבטה חזקה נוספת

אבנים נזרקו על בית הכנסת: החלונות התנפצו
לוחות עץ על החלון הפרוץ צילום: Stop Antisemitism

בית הכנסת היחיד בראסין, וויסקונסין ארה"ב, הושחת בחג ראשון של סוכות. האירוע האנטישמי התרחש בלילה שבין ראשון לשני בבוקר, אז הושלכו לבנים דרך חלונות בית הכנסת בית ישראל סיני שלוש פעמים בזמנים שונים.

"למה זה קורה? אני לא מבין", אמר דיוויד לי, גזבר בית הכנסת לתקשורת המקומית. האזעקות של בית הכנסת הופעלו לראשונה בשעה 23:28 ביום ראשון חג ראשון של סוכות. משטרת ראסין הגיעה ודיווחה שהם ראו "חלון שנופץ על ידי לבנה".

בזמן שהשוטרים המתינו בחניון שמאחורי הבניין למישהו מבית הכנסת שיגיע עם מפתח שיאפשר חיפוש בפנים בית הכנסת, דיווחו השוטרים ששמעו חבטה חזקה נוספת. הם רצו חזרה לקדמת בית הכנסת ומצאו לבנה מונחת מתחת לחלון, אך החלון נותר לא שבור ולא נראו חשודים באזור.

חמש שעות לאחר מכן, בשעה 4:47 בבוקר יום שני, האזעקה שוב הופעלה, חלונות נוספים נופצו. חלונות בחזית ובחלקו האחורי של בית הכנסת מכוסים כעת עם לוחות עץ. "אנחנו מתמודדים עם זה, כי אין שום דבר אחר שאנחנו יכולים לעשות", אמר דייוויד לי, "זה סוג של בלתי נגמר, זה מתרחש בכל רחבי המדינה לאורך כל הזמן בדרגות שונות". דוברת משטרת ראסין סמל קריסטי וילקוקס אמרה שהוונדליזם אינו נחקר כעת כפשע שנאה.

בית הכנסת הושחת בעבר ב-22 בספטמבר 2019, כאשר גרפיטי אנטישמי וסמלים נאציים, כולל צלב קרס, רוססו על הקירות והחלונות החיצוניים של מקום התפילה.

ויסקונסין ניפוץ חלונות אנטישמיות בארה"ב לבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד