כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במחאה על החוק

צפו: חבר פרלמנט ניפץ את הטלפון עם פטיש

חבר פרלמנט טורקי ניפץ טלפון עם פטיש בפרלמנט. המעשה הבלתי שגרתי אירע בזמן שהתקיימו דיונים על חוק העיתונות באספה הלאומית הגדולה של טורקיה. חבר הפרלמנט זעם כי תוגש הצעת חוק שתחייב אתרי חדשות לתת שמות של גולשים שחשודים בהפצת פייק

צפו: חבר פרלמנט ניפץ את הטלפון עם פטיש
חבר הפרלמנט ניפץ את טלפון שלו עם פטיש צילום: צילום מסך

חבר פרלמנט טורקי ניפץ את הטלפון הנייד שלו בפטיש, בזמן שנאם בפרלמנט. בורק ארביי, חבר במפלגת העם הרפובליקנית מהאופוזיציה, הפגין נגד הצעת חוק הנתמכת על ידי הממשלה שמטרתה להילחם ב"דיסאינפורמציה" מקוונת. המעשה אירע בזמן דיונים על חוק העיתונות, הכולל תקנות לגבי מדיה חברתית, באספה הלאומית הגדולה של טורקיה.

על פי חקיקה שעכשיו מקודמת, רשתות מדיה חברתיות ואתרי אינטרנט יצטרכו לתת פרטים של משתמשים החשודים ב"הפצת מידע מטעה", ועלולים להביא למאסר של הנאשם עד שלוש שנות מאסר. המבקרים אומרים שהצעת החוק אם תעבור, "תפר את חירויות העיתונות ותוביל לצנזורה נרחבת".

חבר הפרלמנט מוגלה בוראק ארביי זעם על הרגולציה בנושא העיתונות, המדיה החברתית והעיתונות האינטרנטית שנוגעת במיוחד לבני נוער ואמר: "אני רוצה לקרוא לאחים שלי שיצביעו לראשונה בגילאי 18-19-20 מי יקבע את גורלה של טורקיה ב-2023; אתה לא יכול לצאת לחופשה איפה שאתה רוצה, אתה לא יכול לאכול את האוכל, אתה לא יכול לקנות את הטאבלט או הבגדים שאתה רוצה. הסיבה לכך היא שעוקבים אחריך, יש לך רק חופש אחד, וזה הטלפון בכיס שלך. אם החוק יעבור בפרלמנט, אתה יכול לנפץ את הטלפונים". 

טורקיה פטיש חבר פרלמנט רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד