כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בגיל 97

"בעלי אף גדול": המנהיג האנטישמי מנסה להיבחר בשלישית

בגיל 97, עם רזומה של 22 שנות כהונה, ראש ממשלת מלזיה לשעבר, מאהאטיר מוחמד, הודיע כי ינסה להיבחר בפעם השלישית לתפקיד. מוחמד הוא אחד המנהיגים האנטישמים בעולם, ובעבר הטיל ספק במספר הנרצחים בשואה וכינה את היהודים "בעלי אף גדול". סוקרים מעריכים כי סיכוייו להיבחר אינם גבוהים

"בעלי אף גדול": המנהיג האנטישמי מנסה להיבחר בשלישית
ראש ממשלת מלזיה מאטיר מוחמד צילום: מתוך פייסבוק

ראש ממשלת מלזיה, לשעבר מאהאטיר מוחמד, הודיע כי על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות שיערכו במדינה, לקדנציה נוספת, השלישית במספר. מוחמד מתאושש מנגיף הקורונה בו נדבק השנה, בגיל 97, ועל אף זאת לא מראה שום סימן של ייאוש או רצון לצאת מהחיים הציבוריים.

ביום שני האחרון הודיע ראש ממשלת מלזיה הנוכחי על פיזור הפרלמנט והליכה לבחירות בזק. בשבוע הבא תקבע ועדת הבחירות המלזית את מועד הבחירות שיערכו, במועד שלא יאוחר מ-60 יום לאחר פיזור בית הנבחרים.

בבחירות אלו יתמודד מאהאטיר מוחמד במפלגת "פג'ואנג" שהקים לפני שנתיים, ובמסגרת ברית שכרת עם כמה מפלגות קטנות. מוחמד נולד בשנת 1925 ומשנת 1981 כיהן בתפקיד ראש הממשלה המלזי מטעם מפלגת UMNO, המפלגה הבולטת ביותר במדינה ששולטת בה שנים רבות מאז קיבלה מלזיה את עצמאותה בשנת 1957. מוחמד הצטרף למפלגה ב-1946, ובה התחיל את דרכו הפוליטית שנמשכת לא פחות משבעים שנים.

בשנת 2016 חזר מוחמד לפוליטיקה אחרי שלוש-עשרה שנות הפסקה, וכעבור שנתיים נבחר בשנית לראשות הממשלה בעודו קוטף תואר היסטורי: ראש הממשלה המבוגר בעולם. בתפקיד זה כיהן עד 2018, אז ממשלתו התפרקה.

מוחמד ידוע כאחד המנהיגים האנטישמים בעולם. לפני שנים ספורות אמר בראיון לרשת ה-BBC: "הבעיה במזרח התיכון החלה עם הקמתה של ישראל. זאת האמת, אבל אני לא יכול להגיד את זה". בין השאר כינה את הישראלים "מיוחדים", וטען כי בניגוד לתיעודים ההיסטוריים על כך שששה מיליון יהודים נרצחו בשואה, המספר הוא ארבעה מיליון "בלבד".

בשנת 2003 הכריז כי הוא אינו מבין איך "מיליארד מוסלמים לא מסוגלים להתאחד נגד כמה מיליון יהודים", ובהזדמנות אחרת אמר: "האירופאים הרגו 6 מתוך 12 מיליון יהודים אך היום היהודים שולטים בעולם וגורמים לאנשים אחרים למות למענם".

אם זה לא מספיק, מוחמד כינה את היהודים "בעלי אף ארוך", ואסר להקרין במדינתו את רשימת שינדלר בשל היותה "תעמולה ציונית".

כעת, בגילו המופלג, מנסה מוחמד להיבחר בשלישית לראשות ממשלת מלזיה, וסוקרים במדינה מעריכים כי סיכוייו לא גבוהים. גם אם יבחר, קשה להאמין שיצליח למלא את כל חמש שנות הכהונה שיחכו לו.

אנטישמי הכחשת שואה מלזיה ראש ממשלת מלזיה מאטיר מוחמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד