כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סגירת מעגל

תיעוד מרתק: ממשלת הודו משמרת את בתי הכנסת במדינה

בביקור בבית הכנסת מגן דוד בעיר קולקטה, שיבח הקונסול הישראלי במומבאי, קובי שושני את מאמצי הרשויות לשימור ותחזוקת בתי הכנסת ברחבי המדינה. "היהודים בהודו חיים כאן במשך שנים ללא רדיפות או אנטישמיות". הביקור במערב המדינה הוא סגירת מעגל מאז ביקורו הראשון בהודו לפני 30 שנים

בית הכנסת כנסת אליהו במומביי
בית הכנסת כנסת אליהו במומביי צילום: באדיבות המצלם

דיפלומט ישראלי בכיר בהודו קובי שושני, ביקר בבתי הכנסת במדינה שנמצאים במצב מדהים.

בביקור בבית הכנסת מגן דוד בעיר קולקטה, שיבח הקונסול את מאמצי הרשויות לשימור ותחזוקת בתי הכנסת. "אני מאוד שמח להיות בעיצומה של המורשת היהודית. זה בית כנסת יפהפה, אחד היפים שראיתי בחיי", אמר הקונסול קובי שושני ל'בחדרי חרדים', שושני, הוא הקונסול הכללי במומבאי.

הקונסול הכללי עבר דרך האנדרטה המלכותית ברחוב ברבורן, ואמר לתקשורת המקומית, כי זו הפתעה נעימה לראות את אופן התחזוקה והשימור של בית הכנסת ושל בתי כנסת נוספים במומבאי, קוצ׳י ופונה. "אני מופתע כי קהילה יהודית בקולקטה קטנה ביותר", הוסיף שושני ועדיין הרשויות עושות הכל לשמר את האתרים הללו. מספר היהודים בעיר מוערך בין 20 ל-30. בקולקטה ביקר הקונסול בשניים משלושת בתי הכנסת: 'מגן דוד' ובית הכנסת 'בית אל' - הנמצאים באחריות קרן מיוחדת בפיקוח המכון הארכיאולוגי של הודו.

בתי הכנסת עוצבו על ידי חברה בריטית, 'מקינטוש ברן', מגן דוד, בניגוד לבתי כנסת רבים יש לו צריח בגובה של כ-43 מטרים, עם שעון שהובא מלונדון. בית הכנסת נבנה בשנת 1884. בית הכנסת השני, בית אל, השוכן ברחוב פולוק, נבנה בשנים 1855-56.

הדיפלומט, בביקורו הראשון במערב המדינה, אמר כי מבני מורשת כאלה משקפים את מאות השנים של הקשר בין הודו לישראל. "היהודים באירופה סבלו שנים של רדיפות, שואה ופוגרומים, אבל בהודו לא היה דבר מהסוג הזה. אני מציין את העובדה הזאת בכל הזדמנות", אמר.

ביפלאפ רוי, המנהל הכללי של בתי הכנסת עם הקונסול הכללי קובי שושני

ביפלאפ רוי, המנהל הכללי והנאמן הרשמי של בתי הכנסת סייר עם הקונסול הכללי ובני משפחתו ואמר לתקשורת המקומית כי "זה תמיד כבוד להציג מורשת היסטורית כזו ואת התרבות הקוסמופוליטית של קולקטה בפני נכבדים מכל העולם". הציוץ שפרסם שושני זכה למאות אלפי צפיות בטוויטר ותגובות נלהבות.

מר רוי, המכהן כשופט מחוזי, אמר כי קולקטה סיפקה שילוב של נכסים יהודיים, ארמנים ובריטים בעוד שבפרברי העיר ניתן היה לראות אדריכלות צרפתית, דנית ופורטוגזית.

הודו מומביי בתי כנסת קונסול ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד