ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

העליון: עופר גמליאל מ'בת עין' יישאר במאסר

בית המשפט העליון ביטל את החלטת ועדת השחרורים של השב"ס לשחרר את חבר 'מחתרת בת עין' עופר גמליאל

עופר גמליאל
עופר גמליאל



הרכב שופטי ביהמ"ש העליון דחה הבוקר (ג) את בקשת הערעור שהגיש עופר גמליאל לקיצור תום המאסר שהוא מרצה מתחילת שנת 2003. בתום הדיון קבעו הרכב השופטים כי ועדת השחרורים תתכנס שוב בחודש דצמבר כדי לדון בעינינו. "אנו סבורים כי אין מתן לרשות ערעור", נאמר בהחלטה.

גמליאל נידון בשנת 2003 ל-15 שנות מאסר בגין ניסיון רצח ועבירות נשק, זאת לאחר שנתפס יחד עם שני חבריו בעת שהניחו מטען חבלה במסגרת פעילות מחתרת בת עין, סמוך לבית ספר מוסלמי לבנות במזרח ירושלים.

לפני כחצי שנה, ועדת השחרורים בשב"ס החליטה להורות על שחרורו המוקדם של גמליאל, בתנאי לתוכנית שיקום מקיפה, אשר תכלול בין היתר התייצבות של גמליאל בתחנת המשטרה פעמיים בחודש, ואיסור יציאה מהארץ עד מאי 2017.

לאחר שחרורו התחייב גמליאל לעמוד בתוכנית שיקום מקיפה, הכוללת עבודה בנגריה, לימוד בכולל ומפגשים טיפוליים. אולם למרות זאת, פרקליטות מחוז מרכז הגישה בשם היועץ המשפטי לממשלה עתירה מנהלית כנגד החלטת ועדת השחרורים.

עו"ד עדי קידר מעמותת חננו, המייצג את גמליאל, מתח ביקורת נוקבת על התנהלות בית המשפט: "קיבלנו בתדהמה את החלטת ביהמ"ש העליון. לאחר שנטענו מספר לא מבוטל של טענות משפטיות כבדות משקל, ביהמ"ש דחה את הבקשה בהחלטה לקונית ולא מנומקת שמחזיקה שלוש שורות בלבד. לאור זאת נשקול את צעדנו בהתאם".

יו"ר עמותת חננו, שמואל (זנגי) מידד, אמר בתגובה: "צר לנו על החלטת בית המשפט אשר בוחר להמשיך ולהנציח את האפליה המתמשכת נגד האסירים הלאומיים היהודיים. דווקא בתקופה בה צפויים להשתחרר 104 אסירים פלסטינאיים, אשר פגעו, רצחו, והטילו טרור על הציבור היהודי, מעדיפה מערכת המשפט בישראל, להתעלם מהתנהגותו הטובה של גמליאל בתקופת מאסרו".
שחרור יהודי מטען בת עין עופר גמליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד