י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מנגישים לחרדים

מדינת ניו יורק תדפיס מסמכים לדוברי היידיש

על פי מדיניות של ניו יורק, סוכנויות ממשלתיות חייבות לספק שירותי תרגום ב-12 השפות הנפוצות ביותר שאינן אנגלית המדוברות על ידי ניו יורקים בעלי שליטה מוגבלת באנגלית. ישנם מיליוני תושבי ניו יורק שאינם דוברים אנגלית כשפתם העיקרית

חרדים בניו יורק: אילוסטרציה
חרדים בניו יורק: אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ישנם מיליוני תושבי ניו יורק שאינם דוברים אנגלית כשפתם העיקרית ויש להם יכולת מוגבלת לקרוא, לדבר, לכתוב או להבין אנגלית. עבור תושבי ניו יורק אלה, ישנם חסמים פוטנציאליים לגישה לתוכניות ושירותים ממשלתיים חשובים. המשרד המיוחד לגישה לשפה מספק סיוע בכל סוכנויות מדינת ניו יורק כדי להבטיח שמדיניות הגישה לשפה הכלל-מדינתית, שהמושלת הוצ'ול הרחיבה באפריל 2022, מיושמת ביעילות.

על פי מדיניות של ניו יורק, סוכנויות ממשלתיות חייבות לספק שירותי תרגום ב-12 השפות הנפוצות ביותר שאינן אנגלית מדוברת עבור תושבי ניו יורק אלה. עכשיו במדינת ניו יורק אפשר למלא את הניירת במחלקת הרישוי ביידיש. בקרוב, אפילו יהיה אפשר להגיש דו"ח למס הכנסה ולבקש סיוע בדיור ביידיש.

ב-3 באוקטובר הודיעה מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, שהמדינה השיקה את המשרד לגישה לשפה, שיפעל מתוך המשרד לשירותים כלליים. תפקידו יהיה להבטיח שכל סוכנויות המדינה יעבירו מידע ויספקו טפסים חיוניים בלפחות 12 שפות זרות עבור בעלי שליטה מוגבלת באנגלית, וכן להבטיח שסוכנויות המדינה יספקו מידע בכמה שיותר שפות.

אחד המסמכים ביידיש

מתברר שאחת מתריסר השפות היא יידיש. האחרות הן ערבית, אנגלית, סינית, צרפתית, קריאולית האיטית, איטלקית, קוריאנית, פולנית, רוסית, ספרדית ואורדו. המדינה, באמצעות הנתונים העדכניים ביותר של מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, מעריכה שליידיש יש את המספר הרביעי בגובהו של דוברים עם שליטה מוגבלת בשפה האנגלית במדינה אחרי ספרדית, סינית ורוסית.

המשרד לשירותים כלליים בניו יורק אמר לאתר Forward בהצהרה כי יש כיום 13 חברות שחתומות לספק שירותי יידיש למדינה, מספר שצפוי לשלש את עצמו בחודשים הקרובים. נכון לעכשיו, המשרד לעניינים מנהליים של ניו יורק מספק הרבה מהיישומים וההודעות שלו ביידיש. הם קריאים הרבה יותר מהתרגומים ליידיש המופיעים במקומות אחרים באינטרנט עבור סוכנויות שונות במדינת ניו יורק - שחלק גדול מהם מתורגם בצורה גרועה על ידי גוגל.

סוכנויות אחרות המתוכננות להציע מסמכים ביידיש כוללות את מחלקת המיסוי והפיננסים, שמתרגמת את רוב הטפסים שלה, כולל אלו לייפוי כוח, ואת האגף לחידוש קהילת הדיור, אשר יציע את טופס הדיור הפדרלי של שיכון ופיתוח עירוני.

חרדים יידיש חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד