י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתא מבודד

ישראלי בן 60 נמצא מת בכלא ביפן

אזרח ישראלי שהיה בכלא ליד טוקיו לאחר שהואשם בשנת 2020 בהברחת סמים ליפן, נמצא מת בנסיבות שטרם התבררו, כך לפי כלי תקשורת במדינה. הוא נמצא כשהוא מת על מיטתו בתא בודד. משפחתו טוענת כי הוחזק בתנאים שאינם תואמים את מצבו הרפואי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

ישראלי הנאשם בהברחת סמים ביפן נמצא מת בכלא. פרקליטו, טקשי טקנו, מסר כי האסיר, אמנון חנוך טננבאום, בן 60, הוחזק בתנאים שאינם מתאימים למצבו הרפואי החלש, הכולל מחלת לב, וכי בית המשפט המחוזי ביוקוהמה סירב להעבירו למקום מתאים למרות תלונותיו. על פי הדיווח, הוא נמצא כשהוא מת על מיטתו בתא בודד, נסיבות המוות נבדקות.

טננבאום היה תושב חיפה לשעבר והתגורר ביפן בשנים שלפני מעצרו. על פי הדיווח, הוא עבר ניתוח לב בישראל כחודש לפני שמשטרת יפן עצרה אותו בגין הברחת מספר רב של חומרים לא חוקיים ליפן בנובמבר 2020. הוא התלונן על בריאות לקויה מיד לאחר המעצר, אך פניותיו למשטרה ומתקן הכליאה החל ממרץ 2021 לסיוע רפואי לא נענו. כך דווח האתר Jerusalem post.

בחודש שעבר ביקש סנגורו של טננבאום מבית המשפט לבטל את מאסרו על רקע החמרה במצבו כדי שיוכל לקבל טיפול רפואי הולם - אך גם בקשה זו נדחתה. פרקליטו אמר כי נאסר על טננבאום לראות אף אחד - מה שגם תרם למצוקה הנפשית שלו. תפיסת הסמים המיוחסים לכאורה לטננבאום ולשותפו לכאורה, עופר מנחם ליבוביץ' בן ה-42, התרחשה ב-21 בספטמבר 2020.

פקידי מכס ביפן מצאו אז 237 ק"ג של סמים על סיפון ספינת משא שעגנה בנמל יוקוהמה, והרשויות העריכו שזה שווה 100 מיליון דולר, שהם כ-15 מיליארד יין יפני. הם נקברו בשקיות שהונחו בתוך מכונות לייצור מוצרי פלסטיק. המשטרה ביפן ציינה אז כי מדובר בתפיסה השנייה בגודלה באותה שנה.

לאחר הגילוי, הסמים הוסרו מהמכונות והמשלוח נשלח לכתובת המיועדת במחוז צ'יבה, כ-40 קילומטרים מטוקיו. המשטרה עצרה את טננבאום, שהתגורר אז במחוז מינאטו בטוקיו, ואת ליבוביץ' לאחר שאספו את המשלוח ב-8 בנובמבר.

לפי התקשורת היפנית, בית המשפט המחוזי סירב להגיב על ההאשמות. אחותו של הנפטר נסעה ליפן כדי לנהל משא ומתן על העברת הגופה והובלה לישראל לקבורה.

"מוות של אזרח ישראלי דווח לשגרירות", אמר ברק שיין, דובר שגרירות ישראל בטוקיו. "הקונסוליה הישראלית נמצאת בקשר עם רשויות אכיפת החוק המקומיות וקיבלה מידע בנוגע לחקירת נסיבות המוות. מטפלים גם בכל העניינים הארגוניים".

יפן כלא ישראלי סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד