כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סקר דעת קהל

מה חושב הציבור על ההסכם והאם הממשלה מטפלת נכון בגל הטרור

ברקע גל הטרור וחתימת ההסכם מול לבנון, סקרי דעת בדקו מה דעת הציבור בנושאים אלו, לצד בדיקת ההתאמה לראשות הממשלה בין שלושת המתמודדים 

מה חושב הציבור על ההסכם והאם הממשלה מטפלת נכון בגל הטרור
בנט ולפיד בישיבת הממשלה צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הפוליטיקה סערה השבוע סביב שאלת אישור ההסכם עם לבנון בתקופת ממשלת מעבר סמוך לבחירות. סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', בדק מה חושב הציבור על כך. ובכן מסתבר שרוב הציבור חושב שהממשלה טועה באי הבאת ההסכם לאישור הכנסת. 

לפי סקר 'חדשות 13', 47 אחוזים חושבים שיש להביא את ההסכם שנחתם עם לבנון לאישור הכנסת בניגוד להחלטת הממשלה שקבעה כי הוא רק יונח על שולחן הכנסת ללא הצבעה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד האשים את האופוזיציה בהתנהגות מופקרת שהובילה להחלטה. 26 אחוזים השיבו בסקר כי ניתן להסתפק באישור הממשלה בלבד.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, האם לדעתם ההסכם הוא טוב? התוצאות מעידות שרוב הציבור לא יודע להבין בצורה מלאה את ההסכם ו-43 השיבו שאינם יודעים. 29 אחוזים השיבו כי לדעתם ההסכם אינו טוב מול 28 אחוזים שחושבים שהוא כן טוב.

לפיד בישיבת ממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, יאיר לפיד מצמצם את הפער להפרש חד-ספרתי מול בנימין נתניהו לאחר זמן רב, כאשר נתניהו מוביל עם 42 אחוזי התאמה מול 34 אחוזים ללפיד. בין נתניהו לגנץ הפער נותר דו-ספרתי – 43 אחוזים ליו"ר הליכוד ו-31 אחוזים ליו"ר 'המחנה הממלכתי'.

בסקר נשאלו גם, מי מנהל את מדיניות הביטחון בשטחים טוב יותר? 40 אחוזים השיבו שבנימין נתניהו מנהל טוב יותר, מול 28 אחוזים בלבד שסבורין שלפיד וגנץ מנהלים זאת טוב ממנו. 18 אחוזים השיבו שכולם מנהלים באותה מידה.

בסקר נוסף שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' ופורסם עבור 'ערוץ 14', נשאלו המשתתפים, מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה? ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו זוכה ב-50% תמיכה, רה"מ הנוכחי יאיר לפיד – 34%, בני גנץ – 13%, ו-3% השיבו "לא החלטתי".

נתניהו מחוץ לרכבו. (לשכת נתניהו)

עוד נשאלו משתתפי הסקר: מה דעתכם על התמודדות הממשלה עם גל הטרור? 57% סבורים שהממשלה נכשלה, 29% סבורים שהממשלה מטפלת בו נכון, 5% סבורים שמטפלת ביד קשה, ו-9% השיבו "אין לי עמדה בנושא".

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 802 נשאלים, בהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-201 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5 אחוזים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 13 באוקטובר 2022, בקרב 537 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.5%+-

בחירות לכנסת ה-25 גל טרור ההסכם הימי עם לבנון מכון הסקרים דיירקט פולס קמיל פוקס סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד