כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כך שקד מסייעת

סקר המנדטים השבועי: נתניהו מתקרב להכרעה

פחות משלושה שבועות לבחירות - סקר המנדטים השבועי של 'מעריב' מציב את נתניהו קרוב לניצחון במרחק מנדט אחד בלבד, כאשר במידה ואיילת שקד מפתיעה ונכנסת לכנסת - נצחונו של נתניהו והימין מובטח

סקר המנדטים השבועי: נתניהו מתקרב להכרעה
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר המנדטים השבועי של עיתון 'מעריב' ומכון 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר מקרב את נתניהו לניצחון, אולם חסר לו מנדט אחד כדי להביא את ההכרעה.

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-32 מושבים בפרלמנט, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 24, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - 13, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ הייתה זוכה ב-12 מושבים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי - 8, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף עם 7, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן - 6 מושבים. מפלגות 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי ו'מרצ' בראשות זהבה גלאון משיגות חמישה מושבים כל אחת. בתחתית קרוב לאחוז החסימה שתי המפלגות הערביות - חד"ש-תע"ל ורע"מ עם ארבעה מושבים כל אחת.

פתקי הצבעה של 'הליכוד' ו'יש עתיד' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.7%, 'המפלגה הכלכלית' בראשות ירון זליכה - 1.2%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - 1.1%, 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם 0.7%, 'ישראל חופשית דמוקרטית' בראשות אלי אבידר - 0.2% ו'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר עם 0.2%.

לפי הסקר גוש נתניהו משיג בבחירות 60 מנדטים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שעומד על 56 מנדטים.

עם זאת, לפי עורכי הסקר, אם תפתיע 'הבית היהודי' ותעבור את אחוז החסימה גוש נתניהו יעלה ל-62 מושבים בכנסת.

סקר מנדטים פאנלס פוליטיקס בנימין נתניהו איילת שקד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד