כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ללא צו מבית משפט

המשטרה ניסתה למנוע את התיעוד לאחר שפרצה לדירת החרדים

אזרחים חרדים שחגגו וערכו סעודת מוצאי יום כיפור בבית מגורים פרטי בירושלים הופתעו כששוטרי משטרת ישראל פרצו לביתם ללא צו מבית משפט, זאת בשל תלונה על רעש שבקע מהדירה. בנוסף, מנעו בצורה כוחנית מהנוכחים בדירה, לתעד את מעשיהם | המשטרה בתגובה: "השוטרים נתקלו בחוסר שיתוף פעולה מתמשך מצד מבצעי העבירה" | ארגון 'בצלמו': מדובר בפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות נפעל מול מח"ש על מנת למצות את הדין עם השוטרים המעורבים"

המשטרה ניסתה למנוע את התיעוד לאחר שפרצה לדירת החרדים
ניסיון כוחני למנוע תיעוד צילום: יוסי ריינר

אזרחים חרדים שחגגו וערכו סעודה בשבוע שעבר במוצאי יום כיפור בבית מגורים פרטי בירושלים הופתעו כששוטרי משטרת ישראל פרצו לביתם ללא צו מבית משפט, זאת בשל תלונה על רעש שבקע מהדירה. בנוסף, מנעו בצורה כוחנית מהנוכחים בדירה, לתעד את מעשיהם.

השוטרים שפרצו לבית עצרו מס' נוכחים ששהו בדירה והחרימו את הציוד במקום. "ערכנו סעודה במוצאי יום כיפור" סיפר מ. שוכר הדירה ל'בחדרי חרדים', השוטרים הופיעו בשעה 2 בלילה ודרשו להיכנס לדירה וזאת למרות שעוד לפני שהם הופיעו, המוזיקה כבר הייתה כבויה. דרשנו מהשוטרים צו בית משפט המורה על אישור להיכנס לבית מגורים פרטי, דבר שלא היה ברשותם. לאחר 30 דקות הם עקרו את הדלת ממקומה כאילו אנחנו מחבלים, התפרצו לדירה, החלו לעצור אנשים, ואף ניסו למנוע בצורה כוחנית ובלתי חוקית מבני הבית לתעד את מעשיהם", שיחזר מ. את פרטי המקרה.

מ. טוען לנזק של עשרות אלפי שקלים שהשאירו השוטרים מאחוריהם בעקבות הפריצה לדירה. "חברת 'רב בריח' רוצים יותר משלושים אלף שקלים עבור הדלת, זאת מבלי לציין את הנזק הנוסף שנאמד באלפי שקלים נוספים כשבמהלך הפריצה פגעו השוטרים במשקוף, בקיר ובאחת המרצפות. מדובר בסכום עתק", אומר מ. בכאב.

ח. אחד הנוכחים באירוע שהגיע לתחנה ע"מ לחתום ערבות כדי לשחרר את העצורים סיפר: "הלכתי לחתום ערבות ולשחרר את העצורים בתחנה". "תבין", אומר לנו ח. "הם היו מונעים מאגו ופעלו ללא צו של בית המשפט, אפילו הקצין שהיה על ידי בתחנה, העיר לשוטרים על מעשיהם, והחזיר לעצורים באופן מיידי את הציוד שהוחרם".

המשטרה מצידה טוענת כי הגיעו למקום בניסיון להפסיק את הרעש, אך בעלי העבירה בחרו שלא לפתוח את הדלת. "השוטרים נתקלו בחוסר שיתוף פעולה מתמשך מצד מבצעי העבירה שלא נאותו לפתוח את דלת הדירה בניסיון להפסיק את מטרד הרעש לתושבי המקום". "בעקבות זאת", הבהירו במשטרה כי "בחלוף כשעה שבמהלכה ניסו השוטרים להביא לפתיחת הדלת, ממשו השוטרים סמכותם עפ״י חוק ופרצו את דלת הבית, והפסיקו את ביצוע העבירה".

בארגון 'בצלמו' סבורים כי מדובר "בפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות" וכי הניסיון למנוע את התיעוד אינו חוקי. לדבריהם, "אין שום הצדקה לפריצה לבית מגורים פרטי ללא צו ובניגוד לדין, וכי הניסיון למנוע את התיעוד אינו חוקי ומעיד כי השוטרים ניסו להסתיר מהציבור את התנהלותם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה על רעש מדירה בשעה 02:00 בלילה בניגוד לחוק, הגיעו למקום שוטרים שנתקלו בחוסר שיתוף פעולה מתמשך מצד מבצעי העבירה שלא נאותו לפתוח את דלת הדירה בניסיון להפסיק את העבירה והמטרד לתושבי המקום. בחלוף כשעה שבמהלכה ניסו השוטרים להביא לפתיחת הדלת, ממשו את סמכותם עפ״י חוק ופרצו את דלת הבית, והפסיקו את ביצוע העבירה. מערכת השמע הוחרמה ומארגן האירוע עוכב לחקירה במשטרה. נמשיך לפעול לאכיפת עבירות הפוגעות בציבור ובאיכות חייו".

יש לציין כי בתגובתה, בחרה המשטרה להתעלם מהמקרה בו נראה ניסיון למנוע מהנוכחים בדירה את תיעוד מעשי השוטרים.

מארגון 'בצלמו' נמסר בתגובה: "מדובר בפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות ואלימות כנגד אזרחים בבית פרטי. אין שום הצדקה לפריצה לבית מגורים פרטי, ללא צו ובניגוד לדין. הניסיון למנוע את התיעוד אינו חוקי ומעיד כי השוטרים ניסו להסתיר מהציבור את התנהלותם. נפעל מול מח"ש על מנת למצות את הדין עם השוטרים המעורבים".

 

 

אלימות משטרתית דמוקרטיה מסיבה חגים חרדים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד