י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ברגע האחרון: חילופי אחים במועצת הרבנות הראשית?

בש"ס שוקלים להציב את הרב דוד יוסף במקום אחיו מחולון, בשל החשדות נגדו • ומי מקווה 'לפרוץ את הדיל' ולהיבחר?

דוד יוסף ואביו הגר"ע. צילום: יעקב כהן
דוד יוסף ואביו הגר"ע. צילום: יעקב כהן

ביום חמישי הבא (ה-10 לאוקטובר) יתכנסו חברי הגוף הבוחר כדי לבחור את חברי מועצת הרבנות הראשית. כפי שכבר פורסם ב'בחדרי חרדים', קיים דיל לפיו כל מפלגה תזכה בשלושה מקומות: 3 ל'דגל', 3 לש"ס ו-3 לבית היהודי, ואילו המקום העשירי ייקבע בהסכמה.

הדיל, כך מסתמן כרגע, כולל צילום מסך של המצב הקיים, ונראה כי הרבנים המכהנים כיום בתפקיד הם שימשיכו בו גם הלאה.

אלא שבימים האחרונים מסתמן סדק קל בהבנה הנ"ל, ויתכן כי הדיל ייפתח לדיון מחודש ולרענון השורות, על בסיס ההסכמה של 3-3-3, כנ"ל.

מכתב שנשלח על ידי התנועה להגינות שלטונית התריע על כך שיש מבין חברי המועצה הנוכחיים רב שטרח להגיע ל-5 ישיבות מתוך 32 ישיבות של המועצה. יתכן שמכתב זה ישפיע להחלפת רב זה ברב חדש, ימים יגידו.

בעיה נוספת שתולה בחלל, היא חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, לפיה לא יוכל להגן בבג"צ על הרב אברהם יוסף רבה של העיר חולון - במידה וייבחר מחדש, וזאת על רקע החשדות נגדו, על אף שהללו לא התפתחו לכדי כתב אישום. הרב יוסף מצידו מתכוון להתמודד ובכל הכוח, אך נראה כי בש"ס כבר מדברים על מחליף – בדמותו של הרב דוד יוסף. נכון לעכשיו כוללת רשימת הרבנים את השמות הבאים: הרב יצחק גרוסמן, הרב רלב"ג, הרב רוז'ה, הרב שמעון אליטוב, הרב יצחק פרץ רבה של רעננה, הרב אברהם יוסף, הרב יעקב שפירא, הרב גליקסברג רבה של גבעתיים, והרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת.

במקביל צפו ועלו שתי שמות נוספים שיתכן וישתלבו ברשימה. האחד הוא שמו של הרב מיכה הלוי מפתח תקווה, והשני – שמו של הרב יוסף שלוש יו"ר ארגון רבנים בהתיישבות. מאחורי הקלעים מתקיים משא ומתן עם ארגוני הרבנים השונים מתוך הבנה כי הם זכאים לנציג מתוכם. צריך לזכור כי לבחירות הקרובות צפויים להגיע כ-80 רבנים, כאשר ראשי הערים השונות יהיו מן הסתם עסוקים בניהול ענייני הבחירות וקשה להניח שרבים מהם יתפנו מעיסוקיהם כעשרה ימים לפני הבחירות, כך שלדעת הרבנים יש משקל משמעותי הפעם, יותר מתמיד.

בשיחה עם הרב שלוש הוא מביע את דעתו לפיה "אני חושב שתהיה פריצה של הדיל", וכי "השטח מוכיח שהדיל לא יעמוד על מקומו". לדבריו התקבלו אצלו פניות רבות של רבנים שעודדו אותו לרוץ. "גדולי ישראל לוחצים עלי להתמודד", הוא אומר.

לכאורה, מדובר רק במועצת הרבנות, לא בבחירת הרבנים הראשיים שהייתה כרוכה באמוציות רבות. אלא שראוי לזכור שבאופן מעשי סמכויות מועצת הרבנות הן לא פעם אף יותר מסמכויות הרבנים הראשיים עצמם, כפי שהדבר מופיע בחוק.

הרב שלוש מודע לכך שלא פשוט לפרוץ דיל, אך מקווה להצליח. מאחוריו כמה וכמה כנסים למען נושאי כשרות, מלחמה בחוק צוהר, ועוד נושאים שהיו במרכז דאגתם של רבני הערים. "מה שעשיתי עשיתי למען הרבנים, הרבנים יודעים את הכתובת לאן לפנות בכל בעיה שמתעוררת", הוא מסכם בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.
בחירות התמודדות שלוש מועצת הרבנות הראשית דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד