כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ישפיעו על החלטות גורליות

עם שי ניצן ומנדלבליט: היועמ"שית מחדשת את 'פורום היועצים'

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה משחזרת את הפורום שייסד מנדלבליט  וזימנה לפגישת התייעצות משותפת את קודמיה בתפקיד, כמו גם פרקליטי מדינה לשעבר ושופטי העליון | המוזמנים עתידים להתכנס בעוד כחודשיים בירושלים 

עם שי ניצן ומנדלבליט: היועמ"שית מחדשת את 'פורום היועצים'
משרד צילום: pixabay

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, הזמינה את כל היועצים המשפטיים לממשלה לשעבר ואת פרקליטי המדינה לדיון התייעצות, כך מדווח נטעאל בנדל ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, פגישת היועמ"שים תתקיים בחודש דצמבר במלון כרמים שבירושלים, ומטרתה תהיה לאפשר שיח פתוח עם הבכירים לשעבר.

בין מי שקיבלו זימון לפגישת ההתייעצות הקרובה - היועמ"שים לשעבר אביחי מנדלבליט, יהודה וינשטיין ואהרן ברק. כמו כן, הוזמנו למפגש גם פרקליטי המדינה לשעבר דורית ביניש, עדנה ארבל, שי ניצן, ערן שנדר ואחרים.

בישראל היום דווח כי מי שיזם לראשונה את פגישות הייעוץ היה מנדלבליט, אשר כינה את המפגשים האלה "פורום כרמים" - על שם בית המלון המארח. במארס 2022 קיימה בהרב־מיארה פגישות אישיות עם כמה מבכירי משרד המשפטים לשעבר, כל אחד בנפרד. עם זאת, ביומנה - שאותו פרסמה בפני הציבור - לא חשפה את שמותיהם.

היועמ"ש מנדלבליט קיים בעבר פגישות ייעוץ ב"כרמים" עם משפטנים אזרחיים, כדי לדון בסוגיות הקשורות לתיקי ראש הממשלה. כאמור, לפגישת הייעוץ שזימנה בהרב־מיארה טרם הוגדר נושא לדיון.

בתקופתו של מנדלבליט כיועמ"ש נידונו בפורום שאלות הנוגעות לתיקים עקרוניים. כך, למשל, עלתה השאלה אם יש לפרסם החלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לפני הבחירות, או אחריהן.

היועץ המשפטי לממשלה גלי בהרב מיארה אביחי מנדלבליט שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד