י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

נתניהו: "אם נצטרך - נעמוד לבד מול אירן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום מעל בימת העצרת הכללית באו"ם • בנאומו הזהיר את הקהילה הבינלאומית מלהתפתות ל"מתקפת החיוכים" של איראן • "ישראל לא תרשה שלאיראן יהיה נשק גרעיני. אם ישראל תיאלץ לעמוד לבדה – היא תעמוד לבדה"

נתניהו: "אם נצטרך - נעמוד לבד מול אירן"



"אחמדינג'אד התגלה בבגדי זאב, ורוחאני הוא זאב בלבוש של כבש", כך הזהיר היום ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנאומו השנתי בפני עצרת האו"ם בניו יורק.

"ההיסטוריה שלנו מתחילה לפני כמעט 4,000 שנה, כשאברהם, יצחק ויעקב התחילו את הסיפור שלנו", פתח ראש הממשלה, "עברנו זמן ארוך מאוד, היסטוריה ארוכה, קשיים מורכבים, והקמנו מחדש את מדינת הלאום שלנו בארץ אבותינו. אך היום איראן גרעינית מעונינת להשמיד אותה.

לפני 2,000 שנה המלך הפרסי כורש סיים את גלות בבל של העם היהודי וקרא ליהודים לבנות את בית המקדש וכך החלה ידידותית היסטורית בין היהודים לפרסים, שנמשכה עד לעידן המורדני

"אך ב-1979 משטר קיצוני בטהרן ניסה להרוס את מערכת היחסים הזאת. נשיאים של איראן באו והלכו, כמה נחשבו מתונים אבל כולם שירתו את אותו משטר הרסני. קודם חומייני ואחר כך חמינאי.

"הנשיא רוחאני כמו הנשיאים הקודמים לו הוא משרת נאמן של המשטר הוא אחד מתוך שישה מועמדים שהמשטר הרשה להם לרוץ לנשיאות. רוחאני עמד בראש מועצת הביטחון של איראן עד 2003 כשבזמן הזה התליינים של איראן רצחו במרכז היהודי בבואנוס איירס, הרגו חיילים אמריקנים בסעודיה, ואנחנו אמורים להאמין שרוחאני – יו"ר המועצה לביטחון לאומי של איראן בכל אותו הזמן – לא ידע על המתקפות האלה?.

"רוחאני היה גם ראש צוות המשא ומתן של איראן על תוכנית הגרעין של איראן. רוחאני לא נשמע כמו אחמדינג'אד, אבל בכל הנוגע לתוכנית הגרעין של איראן ההבדל היחידי הוא זה: אחמדינג'אד התגלה בבגדי זאב, ורוחאני הוא זאב בלבוש של כבש".

"רוחאני עמד על הבמה הזו לפני שבוע ושיבח את הדמוקרטיה האיראנית, אבל המשטר שהוא מייצג מוציא להורג כל אדם שמנסה להתנגד לו. רוחאני דיבר על הטרגדיה האנושית בסוריה, אבל איראן באופן ישיר משתתפת בטבח שאסד מבצע בבני עמו. המשטר הזה מקדם משטר שהשתמש בנשק כימי נגד העם שלו. רוחאני באותו נאום לפני שבוע גינה את רוח הטרור אבל רק בשלוש השנים האחרונות איראן תכננה, יזמה והוציאה לפעול פיגועי טרור ב-25 ערים".

"רוחאני הבטיח משא ומתן בונה עם מדינות אחרות, אבל נציגים איראנים ניסו להתנקש בחייו של השגריר הסעודי בוושינגטון, רק לפני שלושה שבועות נעצר סוכן איראני כשאסף מידע על שגרירות ארה"ב בישראל. הגלים היחידים שאיראן יצרה בשנים האחרונות הם גלים של אלימות ושל טרור".

"הלוואי שהייתי יכול להאמין לרוחאני אבל אני לא. אלה העובדות. בשבוע שעבר רוחאני אמר שאיראן מעולם לא בחרה בהשתקה ובסוד בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלה. ב-2002 איראן נתפסה על חם כשהיא בונה באופן חשאי צנטריפוגות מתחת לאדמה בנתנז וב-2009 היא שוב נתפסה בונה מתקן גרעיני בכור".

"למה מדינה שצריכה אנרגיה גרעינית רק לצורכי שלום בונה מתקני גרעין מתחת לאדמה באופן חשאי?ימדוע מדינה עם משאבי טבע רבים כל כך כמו נפט צריכה להשקיע ביכולת גרעינית? מדוע המדינה הזו שטוענת שהיא זקוקה לגרעין לצרכים אזרחיים לא מפסיקה להפר הצהרות של מועצת הביטחון וסובלת סנקציות כל כך קשות על הכלכלה שלה? מדוע מדינה עם כביכול תוכנית לצורכי שלום מפתחת טילים בליסטיים שיכולים לחצות יבשות ושכל מה שהם יכולים לעשות זה להחזיק ראשי נפץ גרעיניים?".

"איראן אינה מפתחת תוכנית גרעינית לצורכי שלום. היא מפתחת נשק גרעיני. מאז בחירת רוחאני המאמץ הקדחתני בתוכנית הגרעין המשיך בלי שום הפרעה. גבירותיי ורבותיי, מתקנים גרעיניים מתחת לאדמה, צנטריפוגות מתקדמות, מים כבדים, טילים בליסטיים – זה לא שקשה למצוא ראיות לכך שיש לאיראן תוכנית גרעינית צבאית, קשה למצוא ראיות לכך שלאיראן אין תוכנית גרעינית צבאית".

"הוא רוצה שיסירו את הסנקציות מעל המדינה שלו אבל הוא לא רוצה לוותר על תוכנית הגרעין בתמורה. האסטרטגיה שלו כדי להשיג זאת היא לחייך, לשלם מס שפתיים, לשלם על שלום ועל דומקרטיה. עוד טקטיקה של רוחאני היא להציע דברים חסרי משמעות בתמורה להסרת הסנקציות, ולהבטיח שלאיראן יישאר חומר גרעיני מספק ותשתית גרעינית מספקת כדי להמשיך לרוץ לפצצה בזמן שאיראן תבחר לעשות זאת".

"אני יודע שהעולם מאס במלחמות, גם אנחנו בישראל מכירים היטב את המלחמה, אבל כדי למנוע את המלחמה מחר אנחנו צריכים להיות נחושים היום. הפתרון הדיפלומטי היחידי שיעבוד הוא זה שיגרום לפירוק מוחלט של איראן מתוכנית הגרעין. הנשיא אובמה אמר בצדק שהמילים הפייסניות של איראן חייבות להתאים את עצמן לצעדים משמעותיים. פתרון דיפלומטי יחייב את איראן לארבעה דברים: האחד – להפסיק להעשיר אורניום; השני – להוציא מתחומי איראן את האורניום שכבר הועשר; השלישי – לפרק את התשתית להתקדמות בתוכנית הגרעין, כולל המתקן בקום והמתקן בנתנז; והרביעי – להפסיק את כל העבודה בכור המים הכבדים שאמור לייצר פלוטוניום באיראן. כל זה ימנע מאיראן להתקדם אל פצצה של ממש. יש כאלה שיסכימו להשאיר לאיראן איזושהי יכולת בסיסית להעשרת אורניום – הייתי מציע להם להקשיב לדברי רוחאני: 'מדינה שיכולה להעשיר אורניום ל-3% תוכל להעשיר אורניום גם לדרגה גבוהה בהרבה'. זו הסיבה לכך שחייבים לפרק לגמרי את תוכנית הגרעין האיראנית".

"הסירו את הסנקציות רק כשאיראן תחליט להתפרק לגמרי מתוכנית הגרעין. חבריי בקהילה הבינלאומית, אם אתם רוצים לעצור את תוכנית הגרעין של איראן בדרכי שלום – אל תסירו את הלחץ. ככל שהלחץ יהיה גדול יותר, כך הסיכוי יהיה גדול יותר".

"ישראל לעולם לא תסכים לנשק גרעיני בידי משטר שכל העת רוצה למחוק אותנו מהמפה, לישראל לא תהיה ברירה אלא להגן על עצמה", אמר נתניהו, "ושלא יהיה בלבול: ישראל לא תרשה שלאיראן יהיה נשק גרעיני. אם ישראל תיאלץ לעמוד לבדה – היא תעמוד לבדה, אבל בכך שנעמוד לבד – נדע שאנחנו מצילים את חייהם של רבים אחרים".

האופוזציה מבקרת

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ אמרה: "אני מעדיפה את הטון שנקט רוה"מ בבית הלבן בפגישתו עם הנשיא אובמה, כשהתבטא מפורשות על מחוייבות ארה"ב למניעת נשק גרעיני מאיראן והזכיר את האופציה הצבאית באופן מפורש".

ח"כ יחימוביץ' גם הביעה אכזבה מן העובדה שראש הממשלה ייחד מלים ספורות וכלליות בלבד בנוגע למו"מ עם הפלסטינים. "ראוי היה שרה"מ יאמר בזירה הבינלאומית דברים מפורשים ומחוייבים יותר" הוסיפה.

ח"כ אלי ישי אמר על נאום נתניהו: "הגוף גופו של רה"מ, הקול - של ישראל כולם. יש לקוות כי נאומו ודבריו של רה"מ לא יפלו על אוזנים ערלות. דבריו מבטאים את דאגת ישראל לקיומה ועתידה. בעומדו שם ייצג בכבוד את העם כולו וכולי תקווה כי צעקתו תעיר את הישנים ותתניעה לפעולה את הערניים".

סגן שר החוץ זאב אלקין הגיב: "אני מברך את ראש הממשלה על נאומו, בו חשף את האמת לאחר שבוע של שקרים. ראש הממשלה הציג את העובדות בשטח ואת המציאות מאחורי מסך העשן של מתקפת החיוכים האיראנית. חשוב מאוד שהמילה האחרונה השנה שנאמרה באו"ם היתה נאומו של ראש הממשלה הישראלי שהציג בפני העולם את העובדה שהמלך הוא עירום"'.

נציג של איראן באו"ם הזהיר כי ארצו ערוכה להגן על עצמה מפני כל מתקפה ישראלית. בדברים שנשא בעצרת האו"ם אמר סגן השגריר האיראני חוֹדַאדַאדֱ סֵייפִיֱ, כי נאומו של ראש ממשלת ישראל היה מחרחר מדון והוסיף כי מוטב לנתניהו שלא יתכנן מתקפה נגד איראן.

שר החוץ של איראן, זאריף, שב והאשים את רה"מ נתניהו בשקרים ובהונאה ואמר כי נתניהו לא יצליח להוליך שולל את דעת הקהל העולמית. זאריף, השוהה בניו יורק לרגל המושב השנתי של עצרת האו"ם, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית כי המשטר הציוני, כלשונו, משקר כבר 22 שנים וטוען כי איראן רחוקה רק 6 חודשים מייצור פצצת גרעין. שר החוץ של איראן גם אמר כי נתניהו הוא האיש המבודד ביותר באו"ם.
נתניהו איראן ארה''ב גרעין פצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד