כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"להזכיר את אלוקים"

צעיר ערבי זכה בתחרות לעיצוב המזוזה היפה ביותר

סטודנט ערבי-ישראלי לעיצוב, זכה בתחרות יוקרתית לעיצוב מזוזה. מוחמד סעדי, בן 23, ניצח 14 מתמודדים אחרים | בחודש שעבר, השתתף סעדי באירוע יוקרתי בלונדון | "לקבל הכרה בדרך זו, מרגיש ממש נפלא" אמר

צעיר ערבי זכה בתחרות לעיצוב המזוזה היפה ביותר
מוחמד סעדי לצד המזוזה שזכתה צילום: בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מוחמד סעדי, בן 23, אשר לומד אמנות בבצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים, גבר על 14 מתמודדים נוספים שהשתתפו בתחרות על עיצוב מזוזה והתקנתה על בניין מד"א החדש ברמלה. המזוזה, העשויה מזכוכית יפה, היא בצבעי כחול ולבן של דגל ישראל, כאשר הצבע הכחול מייצג גם את השמים.

מוחמד סעדי אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle "לפי הדת היהודית, מטרת המזוזה היא להזכיר תמיד לבעלי האמונה את נוכחותו המתמדת של אלוקים, ואת ההבנה שהוא מספק את הגנתו גם עלינו, בהתבסס על ההבנה הזו קיבלתי השראה לעצב מזוזה שאולי נותנת את התחושה של הגנה שמימית על כולנו".

סעדי, מגיע מהכפר הערבי אכסאל בצפון ישראל, עבר לירושלים כדי להמשיך את תשוקתו לאמנות ולעיצוב. הוא אמר: "תרבות האמנות בקושי קיימת בעיר הולדתי, אז הבחירה בתחום לא שגרתי להמשך קריירה לא הייתה קלה, אבל האקדמיה בצלאל היא מאוד מגוונת. הרקע הדתי שלי נטע בי ערכים יפים שמתוארים דרך עבודתי".

בחודש שעבר, השתתף סעדי באירוע שערכה סוכנות הידיעות 'בלומברג' במטה מד"א בלונדון. "זאת הייתה הפעם הראשונה שלי שנכנסתי לתחרות וההזדמנות הראשונה שלי להציג את עבודתי מחוץ לישראל. לקבל הכרה בדרך זו, מרגיש ממש נפלא", אמר.

המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בצלאל פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה על הזכייה: "עוד רגע של נחת בין החגים, מוחמד סעדי בוגר שנה ד׳, נסע ללונדון להשקת הקטלוג של הזוכים בקורס בשיתוף מד''א בהנחיית הדרה רבינוביץ׳. המזוזה של מוחמד זכתה במקום הראשון זוכה נוספת היא אסנת ריצ'מן, בוגרת המחלקה. ברכות לזוכים".

ערבי ישראלי לונדון מזוזה תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד