כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צונאמי רדיואקטיבי

מומחים מזהירים: פיצוץ גרעיני של פוטין "יריח כמו ביצים רקובות"

הפיצוץ הגרעיני הפוטנציאלי שמאיימת רוסיה, יפגע באזור מסוים בעולם, והדבר יגרום לצונאמי רדיואקטיבי עצום | חשש ממימן הגפרית שרעיל לבני אדם ולבעלי חיים ועלול להתפשט בפיצוץ גרעיני

מומחים מזהירים: פיצוץ גרעיני של פוטין "יריח כמו ביצים רקובות"
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לוחמה גרעינית היא נוראה: הדאגות לגבי פיצוצים גרעיניים עלו שוב בעקבות האזהרה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. העריץ הרוסי הזהיר שהמדינה תשתמש ב"כל האמצעים הדרושים" ויש לה "הרבה כלי נשק בתגובה למעצמות המערב". מומחה לגרעין טען שהריח של נשורת גרעינית פוטנציאלית "עלול להריח כמו ביצים רקובות וימיס את המוח שלך".

מומחים אומרים כי נשק גרעיני באזור הים השחור עלול להפעיל ענן גז רעיל. מימן גופרתי בתוך הים השחור פירושו שראש נפץ גרעיני שיוטל לשם יכול להביא צונאמי רדיואקטיבי. הסיבה לדאגה הכי גדולה זה הרעלים שיופצו אם פיצוץ יפגע באזור. מימן הגפרית הוא עם ריח שדומה לזה של ביצים רקובות, רעיל לבני אדם ולבעלי חיים. כך מדווח ה'דיילי סטאר'.

החומר כל כך רעיל למעשה שהוא יכול להוביל לחוסר יכולת לנשום, לריקבון של המוח ואפילו למוות במקרים מסוימים. פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת בוקרשט - רומניה, ויראל בדסקו, אמר שפצצה גרעינית בים השחור תהיה הרת אסון, מכיוון שהיא תשגר ענן רעיל של גז וצונאמי ענק.

ולדימיר פוטין פצצת אטום נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד