כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הטיל את האשמה

שגריר ישראל האשים את פולין ויוזמן לבירור

שגריר ישראל בפולין יזומן לבירור לאחר שהאשים את המדינה בביטול משלחות הנוער. סגן שר החוץ הפולני האשים את השגריר יעקב ליבנה ב"הטעיית הציבור באשר לסיבות לכך שהמסעות לא מתקיימים"

 מחנה ההשמדה אושוויץ
מחנה ההשמדה אושוויץ צילום: pixabay

שר החוץ של פולין יזמן את שגריר ישראל כדי להתלונן על הצהרותיו. השגריר הטיל את האשמה על פולין לגבי ביטול ביקור תלמידי בתי ספר מישראל למדינה.

סגן שר החוץ הפולני פאבל יבלונסקי האשים את השגריר יעקב ליבנה ב"הטעיית הציבור בנוגע לסיבות שהנסיעות לא מתקיימות". ליבנה יוזמן ביום שני הקרוב, כך דווח אתר 'הארץ'.

בטקס לציון 79 שנה למרד מחנה ההשמדה סוביבור ביום חמישי, אמר ליבנה כי "עכשיו זה בלתי אפשרי" לקבוצות ישראליות לבקר באתר המחנה "בעקבות החלטות משרד החוץ הפולני". לדברי ליבנה, ישראל אינה מבינה את עמדת פולין בעניין. יבלונסקי כתב בתגובה בטוויטר כי הוא "מצטער על כך שהשגריר ליבנה בחר לתקשר עם משרד החוץ הפולני באמצעות התקשורת והופעות פומביות".

הקיץ הזה פסקו הנסיעות הקבועות של תלמידים ישראלים לפולין. יבלונסקי טען כי הדבר נובע בעיקר מבעיות ביטחוניות, וכי פולין עומדת בדרישתה שהנסיעות לא ילוו בשומרים ישראלים חמושים. הוא הוסיף כי "סיורים ישראלים בפולין יכולים להתחדש אתמול, אם ישראל תבטל את הדרישות הביטחוניות החמושות הללו". בעיות אחרות, הוסיף, יכולות להיפתר בהמשך.

ביוני האחרון אמר יאיר לפיד, אז שר החוץ, כי הטיולים בוטלו בשל דרישת ממשלת פולין להשפיע על התכנים שהוצגו למשתתפים. לדבריו, פולין רצתה להחיל את החוק שלה נגד טענה למעורבות פולנית במעשי הנאצים. "הפולנים רצו להכתיב מה אסור לספר לילדים ישראלים שנוסעים לפולין. לא נסכים לזה", אמר לפיד.

במהלך החודשיים האחרונים דרשו הרשויות הפולניות להיות מעורבות בתכנים המוצגים לתלמידים הישראלים במהלך הביקורים מתהליך ההכנה ועד לסיורים עצמם.

לטענתם, המתכונת הנוכחית חושפת את התלמידים רק לצד אחד של הסיפור, ושהם חוזרים הביתה עם רשמים שליליים מפולין מבלי ללמוד על הסבל של האומה הפולנית במלחמת העולם השנייה או על המאמצים להציל יהודים.

שגריר ישראל פולין מסעות לפולין אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד