כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אוכלי חינם

מכה למאסק: ייאלץ להמשיך לממן את תשתיות האינטרנט

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX אילון מאסק מדווח כי סטארלינק תיאלץ להמשיך לממן את אוקראינה, למרות שהיא "מפסידה כסף וחברות אחרות מקבלות מיליארדי דולרים מכספי המיסים". דברים אלו מגיעים אחרי דיווח כי חברת SpaceX פנתה במכתב לפנטגון בבקשה שיממן במקומה את מסופי האינטרנט שהיא מספקת בחינם לאוקראינה

מכה למאסק: ייאלץ להמשיך לממן את תשתיות האינטרנט
אילוסטרציה צילום: pixabay

המיליארדר אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ומייסד SpaceX, דיווח בעמוד הטוויטר שלו כי חברתו תאלץ להמשיך לממן את מימון תשתיות האינטרנט באוקראינה. "לעזאזל עם זה, למרות שסטארלינק מפסידה כסף וחברות אחרות מקבלות מיליארדי דולרים מכספי המיסים, אנחנו נמשיך לממן את ממשלת אוקראינה בחינם", כתב המיליארדר.

לפי הדיווחים בשבוע שעבר, מאסק רצה להפסיק את תמיכתו באוקראינה, שהובעה באמצעות מימון תשתיות אינטרנט בשווי מיליארדים. חברתו פנתה לפנטגון בבקשה שיקח את מימון התשתיות במקומה.

אילון מאסק היה זה שהקים את מערכת הלוויין 'סטארלינק' (Starlink) שמספקת למל"טים האוקראינים שירות אינטרנט ללא הפרעה, למרות ששירותי האינטרנט והחשמל מושבתים לעתים קרובות ברחבי המדינה.

בימים הראשונים של המלחמה, הבטיח מאסק לספק לאוקראינה שירות אינטרנט לווייני, והוא עומד בהתחייבות זו עד היום - וחוסך בכך מיליארדים רבים וקריטיים למדינה שנאבקת על חייה וחירותה בימים אלו.

בזמן האחרון מנסה מאסק לקחת חלק פעיל יותר במלחמה בין אוקראינה לרוסיה, ולהביא לסיומה. הצעת פשרה שהעלה עוררה זעם בקרב האוקראינים, שהחליטו להגיב אליה בחריפות. שגריר אוקראינה בגרמניה, אנדריי מלניק, הגיב למאסק וצייץ: "לך לעזאזל זו התשובה הכי דיפלומטית שלי עבורך". עוד הוסיף: "התוצאה היחידה היא שעכשיו אף אוקראיני לא יקנה יותר את השטויות שלך. שיהיה לך בהצלחה". אם זה לא מספיק, בשבועות האחרונים חלה התקרבות בין מאסק לבין הנשיא הרוסי פוטין, שאף שיתף אותו לפי הדיווחים בתוכניתו הגרעינית.

כעת, על רקע הנסיבות הללו, ניסה מאסק לשים קץ לתמיכתו הרחבה באוקראינה. לפי דיווח ה-CNN, בחודש שעבר שיגרה חברת SpaceX מכתב לפנטגון, ובו אמרה שאין ביכולתה להמשיך לממן את שירות סטארלינק. במכתב ביקשה SpaceX שהפנטגון יקח אחריות על מימון זה, העולה כסף רב. "אנחנו לא בעמדה לתרום עוד מסופים לאוקראינה או לממן את המסופים הקיימים לפרק זמן בלתי מוגבל", נכתב במכתב.

אך ציוץ טוויטר של אילון מאסק, המתבטא ברשת החברתית אותה הוא שוקל לקנות בחופשיות רבה, חשף כי בהחלטת SpaceX של מאסק עלולים להיות שיקולים אחרים ולא רק חוסר היכולת לממן את תשתיות האינטרנט באוקראינה הן העניין. בתגובה לעיתונאי שדיווח על המכתב ששיגרה SpaceX לפנגטון, ועל אמירתו של השגריר האוקראיני בגרמניה כי מאסק צריך ללכת לעזעזעל, כתב המיליארדר: "אני רק מבצע את המלצותיו".

תגובה זו הביאה ללעג כלפי השגריר האוקראיני, שלא חשב על השלכות אמירתו. העיתונאי אבישי גרינצייג כתב: "מוסר השכל: אם אתה באמצע מלחמת קיום, עדיף לא לגדף מיליארדר שנותן לך שירותים ששווים הון בחינם, גם אם הוא כתב ציוץ שלא אהבת".

כך או כך, כעת הודיע מאסק כי מאמציו להביא לסיום מימון חברתו את תשתיות האינטרנט של אוקראינה עלו בתוהו, והדבר יעלה לו עוד מיליונים רבים.

אילון מאסק מלחמת אוקראינה רוסיה פנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד