כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אסון כבד

פיצוץ מוקשים במכרה בטורקיה: עשרות הרוגים

פיצוץ בתוך מכרה פחם בצפון טורקיה גרם למותם של עשרות כורים, כורים נוספים נותרו לכודים. הרשויות בטורקיה חוקרות מספר גולשים ברשתות החברתיות שפרסמו על הפיצוץ. בסך הכל 110 כורים עבדו כמה מאות מטרים מתחת לאדמה בזמן הפיצוץ

פיצוץ מוקשים במכרה בטורקיה: עשרות הרוגים
זירת האסון צילום: צילום מסך

לפחות 41 בני אדם נהרגו בפיצוץ מכרה פחם בצפון טורקיה, כך אמר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ביום שבת. "אנחנו מאוד עצובים כאומה", אמר ארדואן לכתבים באתר במחוז ברטין בים השחור.

הפיצוץ אירע ביום שישי בלילה במכרה של מפעל הפחם הקשה הטורקי (TTK) שבבעלות המדינה בעיירה אמאסרה. בסך הכל 110 כורים עבדו כמה מאות מטרים מתחת לאדמה בזמן הפיצוץ.

שר הבריאות פהרטין קוקה אמר כי 11 עובדים טופלו בבית החולים, 58 אחרים הצליחו להימלט ללא פגע. שר האנרגיה פאטיח דונמז אמר כי האינדיקציות הראשוניות הצביעו על הפיצוץ שנגרם על ידי רטיבות שגרמה לאש. אך הוא גם אמר שסיבת הפיצוץ עדיין לא ידועה בוודאות. הוא סיפר שהפיצוץ התרחש בסביבות השעה 18:15 שעון מקומי.

התובעים המקומיים אמרו שהם התייחסו לאירוע כתאונה ופתחו בחקירה רשמית. מספר גולשים ברשתות החברתיות, נחקרים בגין פוסטים הקשורים לפיצוץ המכרה במסגרת חקיקה חדשה הנקראת "אנטי דיסאינפורמציה".

לטורקיה יש רקורד עגום של תאונות מוקשים עקב תקנות בטיחות חלשות. בשנת 2014 נהרגו 301 בני אדם בפיצוץ גדול במכרה פחם במחוז סומה.

מוקשים פחם טורקיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד