י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסמנת את האשמים

גלאון קראה לרסן את החיילים; גנץ התעצבן

ראשת מרצ זהבה גלאון דיברה על ההסלמה הביטחונית ואמרה כי "שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל" | היא הוסיפה: "יש עלייה מטורפת במספר הפלסטינים שנהרגו. אני חושבת שיש התרופפות כזו בנסיבות מסוימות כשיש גם הקלות בהוראות הפתיחה באש" | שר הביטחון זעם והגיב

גלאון קראה לרסן את החיילים; גנץ התעצבן
מהומות בגזרת ירושלים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

יו״ר מרצ זהבה גלאון מעוררת סערה אחרי שהיא קוראת "לרסן את חיילי צה״ל", תוך שהיא מאשימה את המתנחלים בהסלמה ובגל הפיגועים בתקופה האחרונה.

"המתנחלים עושים פרעות בפלסטינים והדבר הזה יוצר הסלמה. הצבא מאבטח שיירות של מתנחלים בכל מיני צעדות וזו פרובוקציה. מי שמציע להכניס עוד כוחות לשטחים - האזור הזה ייכנס כאן להסלמה מיותרת. צריכה להיות יד תקיפה יותר כלפי מתנחלים", האשימה גלאון.

עוד קראה יושבת הראש לשר הביטחון גנץ, "לרסן ולמתן את חיילי צה"ל, יש עלייה מטורפת במספר הפלסטינים שנהרגו. אני חושבת שיש התרופפות כזו בנסיבות מסוימות כשיש גם הקלות בהוראות הפתיחה באש".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לגלאון: "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם - כך בנושא נהלי הפתיחה באש, הנקבעים אך ורק על ידי הרמטכ"ל והמפקדים וללא כל מעורבות פוליטית, וכך גם לגבי חוות הדעת הביטחוניות בנושא הסכם המים הכלכליים עם לבנון".

"אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים", ציין, "ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק. מול מציאות מורכבת בשטח - יש למפקדי וחיילי צה"ל ולכלל כוחות הביטחון גיבוי מלא לבצע את משימתם, ולספק ביטחון לאזרחי ישראל בנחישות ובמקצועיות".

זהבה גלאון חיילים צה"ל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד