ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מחסן בגדים נשרף

אש ויריות בכלא הידוע לשמצה באיראן

דיווחים ותיעוד על שריפה גדולה שהתפשטה בכלא אווין הידוע לשמצה בטהראן, שם עצורים רוב האסירים הפוליטיים ומפגינים רבים. עדי ראייה ממשיכים לדווח בשעה האחרונה על פיצוצים וירי במתחם

אש ויריות בכלא הידוע לשמצה באיראן
השריפה בכלא באיראן צילום: Iran International

המרכז לזכויות אדם באיראן פרסם כי קיבל דיווחים לפיהם היה "קרב יריות" בכלא אווין הידוע לשמצה באיראן הערב בשעה 22:00 שעון מקומי.

ארגון זכויות האדם הודיע כי יריות נשמעו לראשונה באגף 7 של הכלא, שם שוכנו אסירים שהורשעו בעבירות כספיות, ולאחר מכן העימות התפשט לחלקים אחרים של הכלא.

סוכנות הידיעות 'פארס' המזוהה עם משמרות המהפכה אישרה כי לאחר השעה 22:00 שעון מקומי "אירעה התפרעות בכלא על ידי פושעים שנקלעו לעימות עם סוהרים והציתו את מחסן הבגדים של הכלא". בדיווח נטען כי הסדר הוחזר וכוחות הכיבוי מכבים את השריפה. עם זאת, עדי ראייה ממשיכים לדווח בשעה האחרונה על פיצוצים וירי במתחם, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

זווית מעניינת של כמה מתושבי טהראן שציינו כי הממשלה פתחה גישה לאינטרנט וכמה דקות לאחר מכן התפשטה הידיעה על כלא אווין. תמונות וסרטונים הראו שריפה גדולה במתחם ומכמה דיווחים עולה כי סוהרים נמלטו מהכלא על רקע האש המתפשטת. עם זאת, חלק מהסוהרים עדיין חייבים להיות בכלא אם נשמעו יריות. דיווחים אחרים אמרו כי אנשים ששמעו על התקרית ניסו להגיע לכלא, אולי במטרה לעזור לאסירים, בשעה האחרונה ישנם דיווחים על מספר נפגעים, לא ברור מצבם.

איראן שריפה כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד