י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
'ילד הפלא של הגז'

פקיד בכיר רוסי נוסף מת מוות פתאומי

פוליטיקאי רוסי, בן 47, בכיר לשעבר בתעשיית הגז, הוא הפקיד מתעשיית האנרגיה האחרון שמת באופן פתאומי מאז פלישת רוסיה לאוקראינה. המולטי-מיליונר היה מנהל בכיר בתעשיית הגז שהפך נאמן לפוטין. מספר רב של ראשים הקשורים לחברת הגז 'גזפרום' מתו לאחרונה בנסיבות חשודות

פקיד בכיר רוסי נוסף מת מוות פתאומי
ניקולאי פטרונין צילום: באדיבות המצלם

חבר פרלמנט רוסי הפך למנהל בחברת האנרגיה הרוסית 'גזפרום' שמת באופן מסתורי מאז שוולדימיר פוטין פלש לאוקראינה. ניקולאי פטרונין, בן 47, שכונה 'ילד הפלא של הגז', מת לכאורה מסיבוכי קורונה לאחר שהיה מורדם במשך חודש, אם כי הדבר לא אושר באופן רשמי על ידי הרוסים.

בחודשים האחרונים היה מבול של מקרי מוות מסתוריים הקשורים לחברת 'גזפרום' ולפקידי אנרגיה, כאשר אנשי עסקים תומכי פוטין נפלו מהחלונות, טבעו בבריכות שחייה, החליקו לים באמצע שיט, לא התעוררו, וחלקם נרצחו באכזריות או ירו בעצמם ובבני משפחתם.

ה'דיילי מייל' מציין החשש שדווקא ארגון הביון הרוסי ה-FSB האפל של פוטין עלול לעמוד מאחורי הרציחות, פוטין מואשם בקביעות בהוראה להרוג מתנגדים, דבר שהוא הכחיש. אם כי רוב מקרי המוות היו אנשים קרובים לפוטין.

פטרונין, מולטי-מיליונר אב לשלושה, היה בכיר לשעבר בתעשיית הגז, שהפך לסגן יו"ר ועדת האנרגיה החזקה של הפרלמנט הרוסי, ונתפש כנאמן לפוטין ו'ילד פלא פוליטי'.

חברות בבעלותו בנו צינורות גז עבור מפעילי אנרגיה רוסים גדולים, והיו לו קשרים למחלקת הגז בקרמלין, גזפרום. הוא הצהיר על משכורת שנתית של עד שני מיליון דולר והיה חבר פרלמנט מאז 2016, הוא היה נשוי לאלבינה פטרונינה, שוטרת לשעבר. מותו אושר על ידי עוזריו ומגיע לאחר שמספר בכירים אחרים הקשורים לגזפרום מצאו את מותם באופן מסתורי.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוות מסתורי ולדימיר פוטין גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד