כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המוחים שיכורים

קבוצה פרו-רוסית משלמת למפגינים נגד הממשלה

שכנתה של אוקראינה, מולדובה, נמצאת תחת לחץ הולך וגובר ככל שהמלחמה נמשכת. על רקע מחסור באנרגיה והפרה של המרחב האווירי על ידי טילים רוסיים, מפגינים מקבלים שכר כדי לזרוע אי שקט בבירה המולדבית

קבוצה פרו-רוסית משלמת למפגינים נגד הממשלה
מפגינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

קבוצה פרו-רוסית מארגנת הפגנות נגד ממשלת מולדובה כבר יותר מחודש. המפגינים דורשים את הדחת הנשיאה הפרו-אירופית מאיה סנדו ומאשימים את נשיא אוקראינה זלנסקי במלחמה בארצו. הם גם תומכים בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומותחים ביקורת על רומניה השכנה, האיחוד האירופי וארצות הברית על התמיכה באוקראינה של מולדובה.

ההפגנות מגיעות על רקע מחסור באנרגיה והפרה של המרחב האווירי על ידי טילים רוסיים, המפגינים מקבלים שכר כדי לזרוע אי שקט בבירה המולדבית. תאגיד השידור הגרמני DW מדווח, כי מפגינים מוסעים לבירה קישינב מכל רחבי המדינה ומקימים אוהלים מחוץ לפרלמנט. לפי הדיווחים הם מקבלים תשלום שווה ערך של 20 אירו ליום ו-80 אירו ללילה. עיתונאים מולדובה פרסמו עשרות סרטונים שבהם מפגינים, חלקם שיכורים בעליל, מדברים בגלוי על הסכומים שקיבלו.

מארגני המחאה מאשימים את הנשיאה סנדו בסירוב לנסוע למוסקבה ולפייס את פוטין כדי להבטיח גז זול למולדובה, שתלויה כמעט לחלוטין באספקה ​​רוסית. רוסיה ניצלה את התלות הזו וכעת גובה פי ארבעה עבור גז יותר ממה שעשתה לפני שפלשה לאוקראינה בסוף פברואר. מאז, האינפלציה במולדובה עלתה ב-35%. קיים גם סיכון שענקית האנרגיה הרוסית גזפרום תנתק לחלוטין את האספקה ​​בחורף הקרוב.

הנשיאה סנדו מתחה ביקורת חריפה על המפגינים במהלך מסיבת עיתונאים. "קבוצות פליליות רוצות ליצור מצב סכסוך כדי להפיל את הסדר הציבורי ולהשיג כוח כדי שרוסיה תוכל להשתמש במדינה שלנו במלחמה", אמרה, כך לפי סוכנות הידיעות הממלכתית "מולדפרס". הפרקליטות פתחה בחקירה.

"הניסיונות לערער את המצב, במדינה הופכים תכופים יותר והם מבוצעים על ידי אלה שרוצים מלחמה וכאוס", אמרה סנדו במהלך מסיבת העיתונאים. "גנבים מערבים אנשים כדי להשיג את מטרותיהם, אנשים אלה הבטיחו למוסקבה שהם יסירו את ההנהגה הפרו-אירופית של המדינה ויקימו מנהיגות חדשה שתאפשר לרוסיה לערב את מולדובה במלחמה" אמרה והוסיפה, "אל תהיה באשליות, אתם לא תצליחו, בגידה תיענש בחומרה".

במהלך מסיבת העיתונאים שלה, גינתה סנדו את חציית הטילים במרחב האווירי של מולדובה ודרשה לכבד את הגבולות והניטרליות.

במהלך ביקור בקישינב ב-1 באוקטובר, הבטיחה שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט לעזור למולדובה לחדש את צבאה. גם בוקרשט ובריסל הבטיחו תמיכה. כך גם בענף האנרגיה. החל מה-14 באוקטובר, רומניה מתכננת לספק חשמל למולדובה לאחר שאוקראינה הפסיקה את האספקה ​​בגלל הרס התשתית שלה שנגרם מהפגזות רוסיות כבדות.

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה שיכורים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד