כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"רצח עם" ו"טיהור אתני"

על אדמת ארה"ב: מעל 350 תקריות אנטי ישראליות

הליגה נגד השמצה תיעדה מעל 350 תקריות אנטי ישראליות בקמפוסים בארה"ב, לרבות מהן השפעה שלילית על סטודנטים יהודיים | בעקבות 359 תקריות שדווחו ב-2021-2022 הליגה מרחיבה את המשאבים שהיא מעמידה לרשות סטודנטים יהודים 

על אדמת ארה"ב: מעל 350 תקריות אנטי ישראליות
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

אקטיביזם אנטי ישראלי מוסיף להוות חשש משמעותי בקמפוסים של הקולג'ים והאוניברסיטאות בארה"ב, עם תיעוד של למעלה מ-350 תקריות שדווחו ברחבי ארה"ב במהלך השנה האקדמית 2021-2022 וזאת לפי דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה (ADL). בתגובה לתקריות הללו ולאירועים מטרידים עוד יותר מן העת האחרונה, המשפיעים באופן ניכר על סטודנטים יהודים, הליגה נגד השמצה מרחיבה את ההשקעה החינוכית בתוכניות בקמפוסים, כולל השקתו של משאב מקוון לתמיכה בסטודנטים ולמאבק באנטישמיות בקמפוס.

דו"ח המצב בקמפוסים מאת המרכז לחקר קיצוניות בליגה נגד השמצה זיהה מגוון אירועים וביטויים אנטי ציוניים ואנטי ישראליים מטרידים בקמפוסים ב-2021-2022, החל בהאשמות שלפיהן ישראל מבצעת "רצח עם" או "טיהור אתני" וכלה בנידוי סטודנטים יהודים ממוסדות הקמפוס בטענה שהם תומכים בישראל או בציונות. הדו"ח היווה שיקוף נוסף לתביעה הרדיקלית הגוברת להפוך את ההתנגדות לישראל ולציונות לאלמנט מרכזי בחיי הקמפוס או למעין דרישת קבלה לקבלה מלאה לקהילת הקמפוס.

"הארס האנטישמי שמכוון כלפי הסטודנטים התומכים בישראל מטריד באופן עמוק והוא הופך את הקולג'ים והאוניברסיטאות שלנו לכאלו שמרגישים פחות בטוחים ומוגנים מבחינת הסטודנטים היהודים," אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "על מנהיגי האוניברסיטאות ללמוד כיצד לזהות אנטישמיות ולהגיב אליה כיאות כאשר היא מופיעה, כולל ברגע שבו פעילויות אנטי-ישראליות חוצות את הגבול והופכות לשנאה על רקע אנטישמי."

דו"ח הליגה נגד השמצה מנה סך של 359 תקריות נגד ישראל ברחבי ארה"ב בשנה האקדמית 2021-2022. תקריות אלו כללו אירוע אחד של תקיפה פיזית, 11 אירועי השחתת רכוש, 19 אירועים של הטרדה מילולית ו/או בכתב, 143 אירועים אנטי-ישראליים, 165 מחאות ופעולות ו-20 החלטות או משאלי סטודנטים על רקע קמפיין BDS (קריאה לחרם, הימנעות מהשקעות וסנקציות). בנוסף הצביע הדו"ח על מקורות המימון העיקריים העומדים מאחורי מועדוני הסטודנטים הרשמיים והקבוצות האחראיות לרבות מן התקריות, כגון סטודנטים למען צדק בפלסטין, ארגון הסטודנטים הבולט והפעיל ביותר נגד ישראל והציונות, המפעיל 206 סניפים ברחבי ארה"ב, וכן קול יהודי לשלום.

הדו"ח מצביע על שלושה נושאים ומגמות המאפיינים חלק ניכר של הפעילות נגד ישראל במהלך השנה האקדמית: השפלה של הציונים והציונות, לרבות גירוש והרחקה של סטודנטים מקבוצות בקמפוס על רקע הבעת זיקה לציונות או לישראל; הבעת עמדה בעד טרור ואלימות נגד ישראל; וכן שימוש בדימויים אנטישמיים ותיאוריות קונספירציה בהרצאות ובפוסטים במדיה החברתית.

על מנת להידרש לגאות הגוברת של אירועים אנטי ישראליים בקמפוס, הליגה נגד השמצה עדכנה והרחיבה באופן משמעותי את think, Plan, Act, משאב אינטרנטי מקיף שנועד לסייע לסטודנטים לזהות אנטישמיות ודעות קדומות נגד ישראל ולהגיב אליהן. באמצעות שורת מצבים 'מהחיים' שאירעו בשנים האחרונות בקמפוסים בארה"ב, החל בנידוי 'ציונים' בקמפוס וכלה בריסוס צלב קרס במגורים, תכנית ’Think, Plan, Act’ מספקת כלים להתמודדות, כולל הכנה מועילה ואסטרטגיות תגובה מומלצות. משאב זה כולל בנוסף מונחון הגדרות שנועד להבהיר אי הבנות רווחות בנושאי אנטישמיות, אנטי ציונות ודעות קדומות נגד ישראל וכן שאלות ותשובות בנושא חופש הביטוי בקמפוס. כלולים בו גם טיפים לשיחות מושכלות בנושא הסכסוך הישראל פלסטיני, המאפשרים מעורבות במדיה החברתית.

"הליגה נגד השמצה מושקעת לעומק בעבודה עם בעלי עניין ובשיתוף המומחיות שלנו כדי לסייע בהפחתת האנטישמיות בקמפוסים," אמר גרינבלט. "חשוב שסטודנטים יהודים ובני משפחותיהם ידעו שהם לא לבד."

בנוסף לכל האמור, הליגה נגד השמצה, בשיתוף ארגון הילל העולמי, מתכננת להשיק בהמשך השנה מודול הכשרה דיגיטלי ללימוד נושא האנטישמיות עבור סטודנטים פעילים וסטודנטים בכלל. משאבים ותוכניות אלו מתווספים לעבודה המשמעותית של הליגה נגד השמצה בקמפוסים, הכוללת שיתוף פעולה עם ארגון הילל העולמי באיסוף מידע ובהפעלת תוכניות ההכשרה Words to Action ו-Hate Uncycled. המשרדים האזוריים של הליגה נגד השמצה, 25 במספר, מספקים לבעלי העניין בקמפוס, כולל אנשי הצוות הניהולי, הסטודנטים ועוד – מומחיות ותמיכה בשטח.

הליגה נגד השמצה עוקבת אחר הפעילות האנטי ישראלית בקמפוסים באמצעות ניטור המדיה החברתית, מעקב אחר קבוצות סטודנטים אנטי-ישראליות, עיתונים וכלי תקשורת אחרים בקמפוס ועבודה שוטפת עם רשת של ארגונים שותפים, לרבות ארגון הילל העולמי. בנוסף, הליגה נגד השמצה ממשיכה במאמציה למען הסטודנטים בקמפוס וההגנה עליהם, בין היתר ע"י איסוף חתימות על עצומה המעודדת מימון מלא של תכנית מענקי האבטחה למוסדות ללא מטרת רווח. תכנית זו מאפשרת הגנה על אתרים של פולחן דתי בקמפוסים השונים.

תקיפות אנטישמיות גרפיטי אנטישמי גל אנטישמיות אנטישמיות בארה"ב אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד