י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד מקסדת הלוחם

מרים ידיו ונכנע: מעצר המחבל השני מהפיגוע בבית אל. צפו

בתיעוד ממצלמת הקסדה של אחד הלוחמים נראה מעצרו של המחבל השני שנטל חלק בפיגוע הירי לעבר סוכה בהתנחלות בית אל ביום שישי האחרון. צפו בתיעוד

מרים ידיו ונכנע: מעצר המחבל השני מהפיגוע בבית אל. צפו
כוחות צה"ל מבצעים מעצרים צילום: דובר צה"ל

במסגרת פעילות של כוחות ימ"ס מג"ב איו"ש, שב"כ וצה"ל אמש (מוצאי שבת) נעצר המחבל השני שביצע את פיגוע הירי בבית אל ביום שישי. לאחר מאמצים של כוחות הביטחון ללכוד את המחבל הוקפצו לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ברגע שהתקבל המידע מהשב"כ ועצרו את המחבל בכפר דיר-ג'ריר ויחד איתו עוד שני סייענים נוספים.

בתיעוד ניתן לראות את מסתערבי משמר הגבול מגיעים אל המקום בו הסתתר המחבל וברגע שהוא מזהה את הכוחות הוא מרים את ידיו ונעצר.

כזכור, צעיר שישב בסוכתו בהתנחלות בית אל ביום שישי האחרון, נפצע באורח קל בפיגוע ירי שביצעו מחבלים ממחנה הפליטים ג'ילזון. לוחמי צה"ל שהיו בפעילות יזומה באזור, ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. הלוחמים ביצעו במהלך הלילה מצוד נרחב אחר המחבל השני, שנלכד בהמשך. כחלק מהסריקות אותרו מספר תרמילים בסמוך למחבל שנוטרל.

הצעיר שנפצע בפיגוע, לפי מד"א, סבל מפציעה חודרת בגופו. מהארגון נמסר כי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שער צדק גבר בן 25 במצב קל.

בבוקר הודיעו צה"ל והשב"כ כי בתום מצוד נעצר המחבל השני. "בפעילות מאומצת נעצר הלילה החשוד השני בביצוע פיגוע הירי לעבר היישוב בית-אל שהתרחש אמש", נמסר.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו את המחבל, מחמד עודה כ-בן 19, בכפר דיר-ג'ריר שבחטיבה המרחבית בנימין, יחד עם שני סייענים נוספים. בביתו של המחבל נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה.

עודה, נעצר בחשד שנטל חלק בפיגוע הירי אמש סמוך לבית אל. עודה ופעילים נוספים, לפי צה"ל והשב"כ, החשודים כמי שסייעו לו, נעצרו והועברו לחקירת כוחות הבטחון. 

במהלך הפיגוע אמש, כאמור, נוטרל מחבל על ידי כוח צה"ל שהיה בפעילות יזומה במרחב, קייס שגעאיה, כבן 23, פעיל חמאס, תושב הכפר דיר ג'ריר גם הוא. שגעאיה כלוא לשעבר על רקע מעורבותו בפעילות טרור.

בית אל פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד