כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ההסלמה בשטחים

בכירים בשב"כ פנו למנהיג הציונות הדתית: "מנע פעולות תג מחיר"

גורמים ביטחוניים ובכירים בשב"כ עלו בשבוע שעבר לביתו של הרב חיים דרוקמן, בכיר רבני הציונות הדתית והביעו דאגה מהתגברות התופעה של הפעולות העצמיות, שלטענתם מסלימות וגורמות להסטת הכוחות מהפעילות נגד הטרור. הם ביקשו ממנו לפעול נגד פעולות תג המחיר

בכירים בשב"כ פנו למנהיג הציונות הדתית: "מנע פעולות תג מחיר"
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

גורמי ביטחון, בהם בכירים בשב"כ, נפגשו בשבועות ובימים האחרונים עם רבנים בציונות הדתית ובעלי השפעה בהתיישבות, כך נחשף הבוקר (ראשון) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב'. על פי הדיווח, הם ביקשו לפעול כדי לעצור פעולות נקם עצמאיות של יהודים נגד פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון.

גורמי הביטחון הביעו דאגה בפני הרבנים מהתגברות תופעת הפעולות העצמיות והפגיעה בפלסטינים, שלטענתם מסלימים את המצב ופוגעים במאמצים של כוחות הביטחון לסכל את הטרור. הם הבהירו בפגישות שהתקיימו כי הם רואים בחומרה את האירועים, שגורמים להסטת פעילות כוחות הביטחון מהפעילות נגד הטרור וסיכול הפיגועים כדי למגר את האירועים הללו.

ביום רביעי שעבר נערכה פגישה בין בכירים בשב"כ לבין הרב חיים דרוקמן ועוזריו בביתו. אחריה הועברה פנייה של הרב לרבני ישיבות שבה הוא ביקש מהם לפעול כדי למנוע פעולות ענישה עצמאיות בכפרים הסמוכים לישובים יהודים, למנוע חיכוך עם אוכלוסייה פלסטינית שעלולים להביא להסלמה נוספת ולפגוע בחיילי צה"ל ובכוחות הפועלים במקום.

הרב דרוקמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

גורמי ביטחון הביעו בשיחה עם כאן חדשות שביעות רצון מהאחריות כלשונם שגילתה המנהיגות הרבנית שנרתמה למאמץ למגר את התופעה, שיכולה לגרום להבערת השטח ולהסלמה נוספת. אותם גורמים ביקשו להבהיר כי רב המתיישבים ביהודה ושומרון מסתייגים מהפעולות האלימות ומבינים את ההשלכות שלהן.

לקראת חג שמחת תורה יוטל ב-16:00 סגר על יהודה ושומרון. הסגר יוסר במוצאי החג בחצות. המשטרה תמשיך להיות בכוננות מוגברת בימים הקרובים בירושלים ובקו-התפר, על-אף הירידה בהיקף האירועים האלימים בעיר. בימים האחרונים נעצרו בבירה 27 מפרי-סדר, ערבים ויהודים.

הלילה לוחמי צה"ל שהיו בפעילות יזומה ירו לעבר חשוד שזרק בקבוק-תבערה אל אוטובוס ישראלי בצומת זיף ביהודה. הלוחמים זיהו פגיעה. בתוך-כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי מת מפצעיו אחד המפגינים שנפגעו בעימותים אתמול עם כוחות הביטחון בקרוואת בני חסן, שליד אריאל. אמש איתרו כוחות-הבטחון את הנשק ששימש את המחבלים שירו בערב שבת לעבר בית-אל. בפיגוע נפצע קל אזרח ישראלי שישב בסוכתו.

שב"כ הרב חיים דרוקמן תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד