כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בראיון לתקשורת האמריקאית

נתניהו נשאל: "האם אתה טובח בפלסטינים?"

ביל מאהר, קומיקאי אמריקאי שאל השבוע בבדיחות את ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, אם ישראל "תנקום" בקניה ווסט, לאחר הדברים האנטישמיים של המוזיקאי הפופולרי נגד יהודים והסתה להרג יהודים. "הקומוניסטים מאשימים את היהודים על היותם קפיטליסטים, הקפיטליסטים מאשימים את היהודים על היותם קומוניסטים"

נתניהו נשאל: "האם אתה טובח בפלסטינים?"
נתניהו בראיון לביל מאהר צילום: צילום מסך

ביל מאהר קומיקאי, מנחה טלוויזיה, סאטיריקן, וסופר אמריקאי, ראיין את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בתוכניתו "זמן אמת עם ביל מאהר". נתניהו נשאל לגבי אנטישמיות, הפלסטינים, "השאלה הראשונה שלי, קניה ווסט השבוע אמר "אני קצת מנומנם הלילה, אבל כשאני מתעורר, אני מתכוונת ל'מוות 3' על יהודים". אמר מאהר. "האם ישראל תנקום?".

נתניהו הגיב: "אתה יודע, אנטישמיות היא השנאה הארוכה ביותר בהיסטוריה. זה חוזר אלפי שנים אחורה. התמודדנו עם בעיות גדולות יותר מאשר הטיפשות האלה. אבל, אתה יודע, הקומוניסטים מאשימים את היהודים על היותם קפיטליסטים, הקפיטליסטים מאשימים את היהודים על היותם קומוניסטים. יש לך בעיה? את תאשים את היהודים", אמר.

"זה דברים ישנים. לא צריך להיות לזה מקום בשיח מתורבת" המשיך נתניהו. "וזו הסיבה שאנחנו הקמנו את מדינת היהודים. כדי שלעם היהודי תהיה הגנה מפני האבסורדים האלה, ולפעמים הם מצטרפים לאלימות. אנחנו לא נותנים לזה לקרות שוב", אמר, ועורר מחיאות כפיים מתמשכות מהצופים באולפן.

המנחה מאהר ציטט ביקורת של אנשי קונגרס מהשמאל הקיצוני על מדינת ישראל והיחס של ישראל לפלסטינים ושאל את נתניהו: "האם אתה טובח בפלסטינים? האם אתה מבצע טיהור אתני? והאם אתה מדינת אפרטהייד?".

נתניהו השיב: "לא, לא, ולא. זאת אומרת, אלה האשמות מגוחכות נגד הדמוקרטיה האחת במזרח התיכון. הדמוקרטיה היחידה ששומרת על זכויות אדם, שמגנה על החירות, והיא בעלת בריתה הטובה ביותר של אמריקה. אז אני חושב שהאנשים האלה צריכים להתעורר למציאות, אבל אני חושב שזו תקווה גדולה מדי. זה לא יקרה, אלו חדשות ישנות מזויפות. זה חוזר אלפי שנים אחורה. אנחנו לא מתרשמים מזה". לאחר מכן הוא הפציר בציבור לתמוך ב"נשים האמיצות של איראן" במקום בפלסטינים.

כשנשאל נתניהו על פתרון שתי המדינות, אמר נתניהו: "הבעיה העיקרית עם ישראל והפלסטינים היא לא ההתנחלויות, זה הסירוב הפלסטיני העיקש להכיר במדינה היהודית בכל גבול". נתניהו טען כי "הפלסטינים לא רוצים שלום" וכי הפתרון זה לקדם שלום עם מדינות ערביות וכך הפלסטינים יגיעו לשולחן המשא ומתן. מאהר איחל לו "מזל טוב" לרגל יום השנה ה-75 הקרוב של ישראל. ו"בהצלחה בבחירות".

בנימין נתניהו פלסטינים ארה''ב אפרטהייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד