י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ירי בתוך הנגמ"ש

תוצאה קטלנית: שני חיילים רוסים פתחו באש לעבר חבריהם

שני גברים ירו בשבת לעבר חיילים במטווח של צבא רוסיה, לפחות עשרה נהרגו ולפחות 15 נוספים נפצעו. האירוע התרחש באזור בלגורוד בדרום מערב רוסיה הגובל באוקראינה

תוצאה קטלנית: שני חיילים רוסים פתחו באש לעבר חבריהם
חיילי מילואים רוסים מתאמנים צילום: צילום מסך ZVEZDANEWS

כלי תקשורת ברוסיה, דיווחו כי שני מתנדבים שהצטרפו לצבא הרוסי לאחרונה פתחו באש ביום שבת לעבר חבריהם החיילים במחנה אימונים באזור בלגורוד. לפחות 11 הרוגים ועשרות נוספים נפצעו, היורים נהרגו במהלך מסע הירי. הירי התרחש באזור בלגורוד בדרום מערב רוסיה הגובל באוקראינה.

משרד ההגנה הרוסי כינה את המקרה מתקפת טרור, בהצהרה של המשרד נאמר כי שני המתנדבים היו ממדינה סובייטית לשעבר, שמם לא פורסם, לטענת משרד ההגנה, הם ירו על חיילים אחרים במהלך אימון על מטרות במטווח ירי.

הירי מגיע לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הכריז על גיוס גדול כדי לחזק את מאמץ המלחמה המקרטע שלו באוקראינה, שם הצבא האוקראיני משחרר שטחים במזרח ובדרום שנכבשו על ידי רוסיה. פוטין אמר שלפחות 220,000 חיילי מילואים זומנו. לפחות 16,000 מהם נפרסו "ביחידות שמעורבות במילוי משימות לחימה", אמר פוטין במסיבת עיתונאים באסטנה, קזחסטן, ביום שישי האחרון, והוסיף כי הוא צופה שהגיוס יושלם תוך שבועיים.

למרות שהמנהיג הרוסי הכריז שרק אנשים ששירתו לאחרונה בצבא יגוייסו, פעילים וארגוני זכויות אדם דיווחו שמשרדי גיוס צבאיים מגייסים אנשים ללא כל ניסיון בצבא - שחלקם גם לא כשירים לשירות בגלל סיבות רפואיות.

ערוץ הטלגרם ZVEZDANEWS מפרסם כי החיילים הרוסים שהתגייסו בימים האחרונים קיבלו רובי סער, כלי נשק כבדים, ומבצעים אימונים עם טנקים. חיילי מילואים ומתנדבים מתאמנים בנשק לפני שהם משתתפים במבצעים מיוחדים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד