כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מריבות וחטיפות באיצקוביץ

שיחת היום: לראשונה אחרי עשרות שנים מחירי הערבות הופקעו

מחירי הערבות בדוכנים הפתיעו את כולם: מחסור חמור נרשם בערבות עקב טענות מצד הסוחרים כי נשרפו קונטיינרים על ידי ערבים. המחירים האמירו ל-25 שקל לסט ערבות במהלך הלילה. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מההתייקרות שהפכה לשיחת היום בבתי הכנסת ובמקוואות

שיחת היום: לראשונה אחרי עשרות שנים מחירי הערבות הופקעו
קונים ערבות בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

מחסור גדול נרשם השנה בליל הושענא רבא בערבות בעיקר בעיר בני ברק מה שהביא להפקעת מחירים מוגזמת בקניית חמש ערבות לחביטה. בכל שנה היו נמכרים סטים של חמש ערבות ב-7 שקל גג 8, או שני סטים ב-10 שקלים.

השנה טענו הסוחרים כי ערבים שרפו מכולות של ערבות מה שהביא להתייקרות רצינית בעוד חמישה שקלים בכל הערים שמכרו כבר בתחילת הערב ב-12 שקל. בשיאו של הלילה המחירים קפצו כבר ל-15 שקל ובשיא בשעה 3:30 בלילה למחיר של 25 שקל, כאשר בדרך כלל זה העובד הפוך, ככל שמתקרבים למועד המחירים דווקא יורדים כי אין לסוחרים מה לעשות עם הסחורה שתישאר.  

בעקבות המחסור, הסחורה שהוזמנה מראש בבני ברק אזלה במהירות, מה שגרם לסוכנים זריזים לייבא מערים אחרות וככה הפקיעו מחירים, במקום נרשמה התנפלות על הערבות עד שהמשטרה הייתה צריכה להגיע לשטח ולהשליט סדר.

קניית ערבות באיצקוביץ בליל הושענא רבא

הדבר הפך לשיחת היום הבוקר במקוואות ובשטיבלא'ך נשמעו רבים משוחחים ביניהם 'מה קרה למחירי הערבות השנה שהתייקרו כל כך', לקוחות זועמים נשמעו הבוקר כמי שאומרים "לא מבינים מדוע אילן סרק בלי טעם ובלי ריח צריך לעלות כל כך הרבה". וכך, ללא כל התראה מוקדמת. אנשים גילו זאת בדוכנים ונאלצו לשלם את המחיר המופקע.

יש הטוענים כי אחת הסיבות לעליית המחירים בבני ברק היא 'קופת העיר' שהביאה ערבות במחיר רצפה, מה שגרם לסוכנים לפחד להביא כמות גדולה, ובתגובה לכך קופת העיר הודיעה שהיא מביאה כמות מצומצמת ולכן נרשמה התנפלות כבר ביום חמישי בערב של ערב שבת חול המועד עוד לפני שפורק המשטח מהמשאית, מה שגרם להשחתה של לפחות 50% מהסחורה אם לא יותר...

גם העיתונאי ישראל כהן צייץ בטוויטר: "‏יוקר המחיה גם בערבות: השנה מחירי הערבות הרקיעו שחקים - סט 5 ערבות לחבטה בבני ברק נמכר ב-9 שקלים - ערבות רגילות ללא לבלוב - ברעננה אותו הסט נמכר ב-15 שקל".

העיתונאי מנחם קולדצקי דיווח הבוקר גם כן מעירו מודיעין עילית שגם שם נרשם מחסור חמור בערבות והיו כאלו שחבטו בערבות חבוטות. 

ערבות הושענא רבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד