י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"ש עמאר: "קורא ליום צום לרפואת מרן"

יוזמה לרפואת הגרח"ע יוסף, מבית מדרשו של הגר"ש עמאר: יום צום כללי שיחול מחר - ערב ראש חודש חשוון • בשיחה בלעדית עם שרי רוט הוא אומר: "זה יום של חשבון נפש ותפילות, הספרדים קוראים לזה סליחות והאשכנזים יום כיפור קטן" • "הרב הרים את ראשו ופקח את עיניו, הגם שלא יכל לדבר בגלל הצינורות" • כיצד מקבלים את הצום? • ומה יעשה מי שאינו יכול לצום?

הגר"ש עם הגר"ע. צילום: יעקב כהן
הגר"ש עם הגר"ע. צילום: יעקב כהן

יוזמה עליה הכריז היום (ד) הראשון לציון הגר"ש עמאר, נחשפת כאן לראשונה. מדובר בהכרזה על יום צום כללי לרפואת הגרח"ע יוסף, מחר - ערב ר"ח חשון.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר הגר"ש: "בכל ערב ראש חודש, כמו מחר, היחידים עושים צומות. לא צום של ציבור, אבל המון יחידים צמים, וזה מגיע מן הסתם לאלפים בכל העולם. ובצום הזה עושים גם תפילות, הספרדים קוראים לזה סליחות והאשכנזים קוראים לזה תפילת יום כיפור קטן. זהו יום של חשבון נפש ותפילות.

"במצב הזה, שמרן גדול הדור בצער גדול, נורא ואיום, והדור כולו בצער - כי כשהראש נפגע כל הגוף נפגע, ואנחנו הגוף, לכן נרבה תפילות". הרב מזכיר גם ש"התפילה הגדולה שעשו בכותל הצליחה ברוך ה' מאד ויש שיפורים גדולים במצב.

"אתמול הגיע חתני, הרב עובדיה יוסף, נכדו של הרב, לבקר את סבו, וסיפר לי דברים נפלאים על כך שהרב הרים את ראשו, פקח את עיניו והזיז את ידיו, הגם שלא יכול היה לדבר בשל הצינורות הרבים המחוברים אליו.

"מצד שני, הוא ראה את היסורים הקשים אותם עובר הרב. ביום ראשון, לפני שהרדימו את מרן, ראיתי אותו, ביקרתי אותו ושהיתי אצלו המון זמן. היו לו יסורים נוראים שאין לתאר אותם במילים. לכן עלינו להתפלל שהשם ישלים את חסדו ויקים אותו ממשכב חוליו וכן שייפסקו הייסורים מעל רבינו".

זו הסיבה לפיה קורא הרב לציבור כולו ליום צום. "אני קורא לכל מי שיכול, גם לאלו שלא רגילים לצום בערב ר"ח, שיואילו בחסדם הפעם הזו לקבל עליהם צום. היות שזה לא צום של ציבור, אלא של יחידים, צריכים לקבל אותו מהיום במנחה, ומחר בעלות השחר להתחיל".

"אומרים 'אני מקבל עלי למחר תענית יחיד, מעלות השחר עד צאת הכוכבים', והקבלה תהיה על תנאי, שאם אדם יהיה לו אונס ולא יוכל לצום - יהיה מותר לו לאכול אחרי שיאמר מזמור לדוד ה' רועי לא אחסר, ולא יהיה בו שום עוון. אבל אם יוכל, יצום מעלות השחר על צאת הכוכבים, ויתפלל. ומי שקשה לו יקבל עליו לפחות חצי יום, כך שכולנו נשתתף. ומי שאי אפשר לו גם בזה, יקבל על עצמו תענית ציבור. יש מושג של תענית ציבור ליום אחד, ויש לזה תועלת גדולה ותיקונים גדולים מאד".

"וביום הזה נקדיש אותו לתפילה ובקשת רחמים בדמעות שליש", מסיים הגר"ש עמאר. "הן רואים שה' יתברך שומע תפילת רבים. דיברתי לפני כן עם גדולי הרופאים שמטפלים ברב, ולפי דבריהם לא הייתה כמעט תקווה. כך עלה גם מהדיווחים שלהם - והנה ה' עושה נפלאות. אז מתוך העידוד הזה, מתוך הראיה הזו, נחדש כנשר נעורנו בתפילה חזקה עם צום, ובע"ה נתפלל כולם על מרן ועל כלל ישראל כולו שה' יאמר די לצרות עם ישראל ויושיע אותנו ויהיה ראש החודש הזה סוף וקץ לכל צרותינו תחילה וראש לפדיון נפשנו".
הרב שלמה עמאר צרות צום תפילה שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד