י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נעשים קבצנים תוך שבועות"

כ-500 נהרגו וקרוב ל-2 מיליון איבדו בתיהם בהצפות

גורמים בממשל הניגרי ובנאס"א מדווחים כי השיטפונות בניגריה הרגו עד כה כ-500 אנשים וגרמו לכמעט שני מיליון בני אדם לעקור מבתיהם. בשבוע שעבר טבעה ספינה בשיטפונות, ו-76 תושבי ניגריה קיפחו את חייהם. תושבת המדינה אמרה: "זה עצוב. לפתע אנשים נותרים ללא בתים ונעשים קבצנים תוך שבועות"

כ-500 נהרגו וקרוב ל-2 מיליון איבדו בתיהם בהצפות
ההצפות בניגריה צילום: צילום מסך

גשמים קיצוניים ופתיחה נרחבת של הסכר בקמרון הובילו להצפות גדולות בניגריה. גורמים בממשלת ניגריה מסרו השבוע כי ההצפות ברחבי המדינה עלו בלמעלה מ-500 הרוגים ובקרוב ל-2 מיליון מחוסרי בית שיאלצו למצוא קורת גג שתקלוט אותם. השיטפונות פצעו אלפים והציפו למעלה מ-70 אלף דונם של קרקע חקלאית ברחבי ניגריה, ובסך הכול הגיעו עד כה ל-27 מתוך 36 מדינות ניגריה.

ניגריה נמצאת במערב אפריקה, שטחה כ-923,000 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה למעלה מ-200 מיליון אנשים. כעת מדווחת נאס"א על הצפות גדולות ברחבי המדינה, והוציאה הודעה לפיה: "ההצפות נמשכו דרומה, כולל אזור נרחב ובולט המשתרע על פני דרום קוגי והחלק הצפוני של מדינת אנאמברה". בתמונות שהפיצה נאס"א ניתן לראות את נהר ניג'ר - הנהר השלישי בגודלו באפריקה שאורכו למעלה מ-4,000 ק"מ - עולה על גדותיו.

בשבוע שעבר טבעו 76 תושבי ניגריה כשסירתם התהפכה בניסיון להימלט מהשיטפונות. אסון זה דווח ברחבי העולם, והעלה את המודעות למצב הקשה של תושבי ניגריה הנעקרים מבתיהם וסובלים מהשיטפונות.

תושבת אנאמברה אמרה בריאיון ל"וושינגטון פוסט": "זה עצוב. לפתע, אנשים נותרים ללא בתים ונעשים קבצנים תוך שבועות. לא משנה כמה הם היו עשירים, העקירה צמצמה אותם כל כך". עוד סיפרה התושבת, צ'יאמקה איבאנו שמה, על דודיה שנאלצו לעזוב את בתיהם ולנוס מפני השיטפונות: "החפצים שהדודה לא הצליחה לארוז נמצאים במים ואין לה בית אחר".

עונת הגשמים בניגריה החלה באזור חודש אפריל, וכעת נמצאת בשיאה. השיטפונות עלולים לעלות בקורבנות נוספים, הן בנפש והן באיבוד הבית.

ניגריה שטפונות הרוגים ופצועים הצפות גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד